هفدهمین نشست کمیسیون تجارت و همکاری های اقتصادی روسیه و ایران با حضور الکساندر نواک

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر آلکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه
آلکساندر نواک، وزیر انرژی  روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2024
اشتراک
الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه، ریاست هفدهمین نشست کمیسیون تجارت و همکاری های اقتصادی روسیه و ایران در تهران بر عهده داشت.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر نواک در افتتاحیه این نشست گفت: روابط روسیه و ایران سال به سال تقویت می شود و زمینه های همکاری دوجانبه ما در حال گسترش است.
در این نشست تفاهم نامه توسعه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی بین وزارت توسعه اقتصادی و شورای عالی ایران امضا شد.
در حوزه مجموعه های سوخت و انرژی، تفاهم نامه همکاری علمی و فنی به امضا رسید.در صنعت برق ، گسترش تعامل بین شرکت های انرژی دو کشور در زمینه بهره وری انرژی، تبدیل دیجیتال شبکه های الکتریکی و بومی سازی تولید قطعات مطرح شد. در صنایع نفت و گاز نیز توسعه همکاری های عملی در 21 حوزه از جمله استانداردسازی تجهیزات، تبدیل دیجیتال و افزایش راندمان تولید پیش بینی شده است.
معاون نخست وزیر روسیه خاطرنشان کرد: با مشارکت شرکت های روسی، پروژه های اکتشاف و تولید منابع معدنی، ساخت نیروگاه های هسته ای و زیرساخت های حمل و نقل و لجستیک در ایران در حال اجراست.
در تاریخ 29 فوریه، یک فضاپیمای ساخته شده توسط متخصصان روسی در راستای منافع شرکای ایرانی از پایگاه فضایی وستوچنی به فضا پرتاب خواهد شد.
الکساندر نواک بر افزایش چهار برابری تعداد دانشجویان ایران در دانشگاه‌های روسیه در پنج سال گذشته - به بیش از 8.3 هزار نفر و همچنین افزایش علاقه گردشگران متقابل تاکید کرد.
معاون نخست وزیر روسیه از همکاران ایرانی خود برای شرکت در مجمع سرمایه گذاری قفقاز که از 28 تا 30 ماه مه در شهر مینرالنیه وادی برگزار می شود و همچنین در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ که در 5 تا 8 ژوئن در سن پترزبورگ است، و همچنین در انجمن بین المللی "هفته انرژی روسیه" 26-28 سپتامبر در مسکو دعوت کرد.
همچنین در چارچوب سفر کاری الکساندر نواک به ایران، دیداری با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала