مسکو: اظهارات مکرون در مورد اوکراین، خود غربی ها را نیز در شوک فرو برد

© Sputnik / Наталья Селиверстоваساختمان وزارت خارجه روسیه
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2024
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در رادیو اسپوتنیک گفت که متحدان فرانسه خود اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در مورد اعزام احتمالی نیروها به اوکراین را درک نکرده و از آن حمایت نکردند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا روز چهارشنبه به اسپوتنیک گفت: "همین اظهارات، رفقا و اعضای ناتو را شوکه کرد. بلافاصله ظرف چند ساعت، یک سری اظهارات از سوی رهبران ارشد کشورهای ناتو، رهبران، وزرای خارجه و وزرای دفاع بیان شد که آنها خود را از این اظهارات مکرون جدا کردند. آنها خودشان چنین چیزی را برنامه ریزی نمی کنند، قصد ندارند کسی را هدایت کنند، و به طور کلی می دانند که این داستان متفاوت خواهد بود."
در ارزیابی زاخارووا، "هیچ کس متوجه نشد، من اکنون در مورد شرکا، دوستان، متحدان خود صحبت می کنم" که چرا ماکرون چنین اظهاراتی را بیان کرد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: "در شرایط توقف کمک مالی واشنگتن به کی یف، او نوعی کمک اطلاعاتی و سیاسی به کاخ سفید ارائه کرد تا حداقل چیزی برای حمایت از رژیم کی یف سرمایه گذاری کند."
پیش از این، مکرون گفت که اتحادیه اروپا با ایجاد "ائتلاف نهم برای حملات عمیق" موافقت کرده است - تامین موشک های میان برد و دوربرد اوکراین. او همچنین گفت که فرانسه برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این جنگ، هر کاری انجام خواهد داد. به گفته وی، رهبران کشورهای غربی درباره امکان اعزام نیرو به اوکراین گفت وگو کرده اند، اما هنوز توافقی حاصل نشده است. بعداً، گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه نیز اعزام پرسنل نظامی به اوکراین را رد نکرد و افزود که پاریس "نمی‌تواند با پیروزی روسیه کنار بیاید".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала