روسیه از اقدامات تلافی جویانه مقتضی به دلیل پیوستن سوئد به ناتو خبر داد

© AP Photo / Johanna Geronسفیر ایالات متحده از زمان پذیرش فنلاند و سوئد در ناتو خبر داد
سفیر ایالات متحده از زمان پذیرش فنلاند و سوئد در ناتو خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2024
اشتراک
سفارت روسیه در سوئد در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که روسیه در واکنش به پیوستن سوئد به ناتو برای توقف تهدیدات اقداماتی انجام خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در سوئد روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: "روسیه اقدامات تلافی جویانه ای با ماهیت سیاسی و نظامی-فنی به منظور توقف تهدیدات علیه امنیت ملی خود انجام خواهد داد. محتوای خاص آنها به شرایط و مقیاس ادغام سوئد در ناتو، از جمله استقرار احتمالی نیروهای ناتو، سیستم های حمله بستگی دارد."
این هیئت دیپلماتیک خاطرنشان کرد که پیوستن سوئد به ناتو بر سطح ثبات در شمال اروپا تأثیر منفی خواهد گذاشت.
سفارت روسیه در تفسیری اعلام کرد که دریای بالتیک برخلاف اظهارات متکبرانه "بستگان ناتویی" آینده سوئد، هرگز به "دریای داخلی ناتو" تبدیل نخواهد شد.
روز دوشنبه، پارلمان مجارستان درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را در اولین نشست بهار خود تصویب کرد.
پس از اینکه ترکیه عضویت سوئد در این ائتلاف را در ژانویه تایید کرد، مجارستان آخرین کشور متحدی بود که این کار را نکرد. پس از تصویب، سوئد رسماً سی و دومین عضو ناتو خواهد شد.
مراسم پیوستن متحد جدید به پیمان آتلانتیک شمالی معمولاً در مقر ناتو در بروکسل برگزار می شود. در این مراسم اسناد مربوطه امضا شده و پرچم عضو جدید اتحاد برافراشته می شود. سپس سند الحاق نزد ایالات متحده سپرده می شود و عملاً فرآیند رسمی پیوستن به ناتو را تکمیل می کند.
اخیراً ایده هایی در مورد درگیری مسلحانه مستقیم بین اتحاد و روسیه به طور فزاینده ای در غرب مطرح شده است. کرملین خاطرنشان کرد که روسیه تهدیدی ایجاد نمی کند، کسی را تهدید نمی کند، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک است نادیده نخواهد گرفت. علاوه بر این، در سال های اخیر، روسیه به فعالیت بی سابقه ناتو در نزدیکی مرزهای غربی خود اشاره کرده است. این ائتلاف در حال گسترش تحرکات خود است و آن را "مهار تجاوز روسیه" می نامد. مسکو بارها نسبت به افزایش نیروهای اتحاد در اروپا ابراز نگرانی کرده است. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو همچنان برای گفتگو با ناتو باز است، اما بر مبنای برابر، در حالی که غرب باید روند نظامی کردن قاره را کنار بگذارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала