در جنگ با روسیه چه اتفاقی برای ناتو خواهد افتاد؟

© AFP 2023 / Jean-Pierre Muller سربازان فرانسوی
سربازان فرانسوی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2024
اشتراک
اتحادیه آتلانتیک شمالی ممکن است به دلیل کمبود تسلیحات در صورت جنگ با روسیه با مشکلات جدی روبرو شود.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در مقاله منتشره در نشریه آسیا تایمز اعلام شده است.
در مقاله منتشره در این نشریه تحت عنوان "آیا ناتو واقعاً برای جنگ با روسیه آماده است؟" آمده است: "مشکل مهمی که ناتو با آن مواجه است، استقرار نیروهای موجود خود نیست، بلکه تامین نیازهای آنها است.
خاطرنشان می شود که تحویل تجهیزات و مهمات به اوکراین نشان داد که ناتو نه ذخایر و نه ظرفیت تولید برای تامین نیازهای یک جنگ مدرن طولانی مدت را ندارد. نویسنده مقاله توضیح داد: این به این دلیل است که این بلوک نظامی مدت‌ها به این استراتژی پایبند بوده که فقط تا زمانی که تجهیزات و تدارکات کافی وجود دارد می‌توان جنگید.
علاوه بر این، چندین کشور اروپایی پیش از این از اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مورد احتمال اعزام نیرو به اوکراین فاصله گرفته اند.
وزارت خارجه روسیه: با دقت تدارکات نظامی آلمان را زیر نظر داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2024
وزارت خارجه روسیه: با دقت تدارکات نظامی آلمان را زیر نظر داریم
ماکرون روز دوشنبه در جمع خبرنگاران پس از کنفرانس حمایت از کی یف در پاریس، گفت که سران کشورهای غربی در حال گفتگو درباره امکان اعزام نیروهای مسلح هستند اما تاکنون اتفاق نظری بین آنها وجود ندارد.
علاوه بر این، وی گفت که اعضای اتحادیه اروپا با ایجاد ائتلاف بعدی و نهم برای تحویل بمب ها و موشک های دوربرد به اوکراین موافقت کردند. رئیس جمهور فرانسه یادآور شد که هشت ائتلاف اروپایی در حال حاضر برای ساده سازی عرضه تسلیحات به کیف از جمله سیستم های دفاع هوایی، توپخانه و مهمات وجود دارد.
ماکرون اضافه کرد که پاریس برای جلوگیری از پیروزی مسکو در این جنگ دست به هر کاری خواهد زد.
دیرتر گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه نیز اعزام نیرو به اوکراین را رد نکرد.
کنستانتین گاوریلوف، رئیس هیئت روسیه در مذاکرات وین در مورد امنیت نظامی و کنترل تسلیحات اعلام کرد، ورود نیروهای غربی به اوکراین خطر درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه را افزایش می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала