سازمان ملل به اظهارات مکرون درباره اوکراین واکنش نشان داد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه
برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2024
اشتراک
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک نشست توجیهی در پاسخ به درخواست برای اظهار نظر درباره سخنان امانوئل ماکرون، رهبر فرانسه، گفت: سازمان ملل خواستار پرهیز از لفاظی های تحریک آمیز در مورد درگیری در اوکراین است.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که اتحادیه اروپا با ایجاد "ائتلاف نهم برای حملات عمیق" موافقت کرده است که موشک‌های میان‌برد و دوربرد اوکراین را تامین می‌کند. او همچنین گفت که فرانسه برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این جنگ، هر کاری انجام خواهد داد. به گفته وی، رهبران کشورهای غربی درباره امکان اعزام نیرو به اوکراین گفت وگو کرده اند، اما هنوز توافقی حاصل نشده است.
استفان دوجاریک نماینده دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به این سوال که آیا سازمان ملل لفاظی ماکرون را تشدیدکننده می‌داند، گفت: "از آغاز این درگیری، ما شاهد لفاظی‌های زیادی بوده‌ایم که پتانسیل این را داشت که در یک درگیری مرگبار بر آتش بیافزایند".
او گفت: "تماس ما برای جلوگیری از چنین لفاظی هایی از همان ابتدا ثابت بود. و ما از ابتدای درگیری در مورد این صحبت می کردیم."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала