تعداد کشورهایی که منتظر پیوستن به بریکس هستند اعلام شد

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر بریکس
بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2024
اشتراک
اعضای جدید در نشست کازان به این انجمن خواهند پیوست.
به گزارش اسپوتنیک، 25 کشور منتظر پیوستن به بریکس هستند و اعضای جدید در نشست کازان به این انجمن خواهند پیوست. این رقم را مزوووکیلی جف ماکتوکا سفیر آفریقای جنوبی در روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرد.
بر اساس ارزیابی وی، تا اجلاس اکتبر در کازان بدون هیچ تردیدی نامزدهایی برای الحاق معرفی خواهد داشت و "موضوع گسترش در آینده قابل پیش بینی در مقابل بریکس قرار خواهد داشت."
سفیر آفریقای جنوبی در روسیه تاکید کرد: "هنوز پذیرش کشورهای باقی مانده امکان پذیر نخواهد بود، این روند باید به تدریج اجرایی شود".
پیشتر نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گفته بود که این کشور به زودی به بریکس خواهد پیوست.
در حال حاضر 9 کشور برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، امارات، ایران، مصر و اتیوپی عضو این انجمن هستند.
 بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2024
مزایای پیوستن ایران به بریکس برشمرده شد
انتظارات بزرگی در سال 2024 با اتحادیه بریکس همراه است که تحت ریاست روسیه از اول ژانویه، پنج عضو جدید را خواهد پذیرفت. یکی از زمینه های کار این بلوک ایجاد سیستم های جایگزین برای نقل و انتقالات پولی و پرداخت های بین المللی بدون استفاده از دلار آمریکا خواهد بود.
چندی پیش، پنج عضو بریکس با اعلام گسترش این اتحادیه از سال 2024 با اعلام ورود پنج عضو جدید: مصر، ایران، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و اتیوپی، کل جهان غرب را شگفت زده کردند . در همان زمان، خاویر مایلی، رئیس جمهور آرژانتین در پایان ماه دسامبر با ارسال نامه ای از مشارکت کشورش در پیوستن به بریکس خودداری کرد. اما حتی بدون این، ارقام اتحادیه، با در نظر گرفتن شرکت کنندگان جدید، چشمگیر است: بریکس توسعه یافته، 42 درصد از تولید نفت جهان و 55 درصد از ذخایر گاز طبیعی جهان را به خود اختصاص می دهد.
گفتنی است، بریکس یک سازمان بین المللی متشکل از پنج کشور برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی است. این سازمان در ژوئن 2006 در چارچوب مجمع اقتصادی سن پترزبورگ با مشارکت وزرای اقتصاد برزیل، روسیه، هند و چین تاسیس شد و سپس آفریقای جنوبی به آن پیوست.
اساساً روابط دوجانبه بین کشورهای بریکس بر مبنای عدم مداخله، برابری و سود متقابل بنا شده است. علاوه بر اجلاس سران این کشورها ، جلساتی در سطح وزیران خارجه، وزیران دارایی و غیره برگزار می شود. از سال 2009، کشورهای بریکس هر سال اجلاس های سران خود را برگزار می کنند.
بریکس یک سازمان بین المللی متشکل از پنج کشور برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی است. این سازمان در ژوئن 2006 در چارچوب مجمع اقتصادی سن پترزبورگ با مشارکت وزرای اقتصاد برزیل، روسیه، هند و چین تاسیس شد و سپس آفریقای جنوبی به آن پیوست.
اساساً روابط دوجانبه بین کشورهای بریکس بر مبنای عدم مداخله، برابری و سود متقابل بنا شده است. علاوه بر اجلاس سران این کشورها ، جلساتی در سطح وزیران خارجه، وزیران دارایی و غیره برگزار می شود. از سال 2009، کشورهای بریکس هر سال اجلاس های سران خود را برگزار می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала