پوتین و شی جین پینگ دوباره بایدن را به دام انداختند

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر بایدن رئیس جمهور آمریکا
بایدن رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2024
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا در حین سخنرانی درباره پوتین و شی جین پینگ اشتباه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، اسکای نیوز استرالیا اطلاع داد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هنگام سخنرانی در نشست سالانه انجمن ملی فرمانداران، خجالت زده شد.
بایدن در طول سخنرانی خود، چین را با روسیه اشتباه گرفت و توضیح داد که چگونه باراک اوباما، رئیس سابق کاخ سفید از او خواسته بود تا روابط نزدیکتری با رئیس جمهور چین، شی جین پینگ داشته باشد.
وی افزود:"من زمان زیادی را با شی جین پینگ گذراندم. او کسی است که با او اختلافات زیادی دارم. و زمانی که معاون رئیس جمهور بودم، رئیس جمهور به من گفت که دوست دارد من با شی جین پینگ ملاقات کنم. زیرا پیدا بود که او روسیه را رهبری خواهد کرد."
بایدن بلافاصله اشتباه خود را اصلاح کرد. رئیس جمهور افزود که "بیش از 27 هزار کیلومتر را با شی در سراسر ایالات متحده و چین طی کرده است.
کرملین مسکو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2023
پاسخ کرملین به تلاش آمریکا برای تحت فشار قرار دادن روابط روسیه و چین
جو بایدن مسن‌ترین رئیس‌جمهور ایالات متحده در تاریخ است و لغزش‌ها و اشتباهات مکرر او در انظار عمومی هدف انتقادهای تند اصلی‌ترین مخالف سیاسی او، دونالد ترامپ، جمهوری‌خواه قرار گرفته است. با این حال، حتی در میان دموکرات‌ها، تعدادی از سیاستمداران برجسته بارها از بایدن خواسته‌اند که از شرکت در مبارزات انتخاباتی خودداری کند و دلیل آن سن بالای این سیاستمدار است.
در صورت انتخاب مجدد بایدن در پایان دومین دوره ریاست جمهوری خود در سال 2029، بایدن 86 ساله خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала