در کنگره در حال آماده سازی قطعنامه ای برای برکناری بایدن از قدرت هستند

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر بایدن اوکراینی ها را ایرانی ها خواند
بایدن اوکراینی ها را ایرانی ها خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2024
اشتراک
عضو مجلس نمایندگان آمریکا گفت که قصد دارد قطعنامه ای ارائه کند که از دولت بخواهد از متمم بیست و پنجم قانون اساسی این کشور برای برکناری جو بایدن رئیس جمهور از قدرت استفاده کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فاکس نیوز، این اصلاحیه اجازه می دهد تا در صورتی که اکثریت مقامات ارشد دولت و معاون رئیس جمهور به این نتیجه برسند که رئیس جمهور قادر به انجام وظایف خود نیست، روند برکناری رئیس دولت آغاز شود. در این صورت مسئولیت وی به معاون رئیس جمهور می رسد.
به گفته کن باک نماینده کنگره، قانع‌کننده‌ترین دلیل برای راه‌اندازی چنین رویه‌ای، گزارش اخیر دادستان ویژه رابرت هور در پرونده رسیدگی به اسناد سری است. اگرچه خود این گزارش حاوی نتیجه‌گیری درباره لزوم طرح اتهام علیه بایدن نیست، اما رئیس دولت در این سند به عنوان "مردی مسن با حافظه ضعیف" توصیف شده است.
همانطور که باک تاکید می‌کند، یافته‌های این گزارش "منعکس‌کننده چیزی است که بسیاری از آمریکایی‌ها از مدت‌ها قبل شاهد آن بوده‌اند - شکست پرزیدنت بایدن در انجام موفقیت‌آمیز مسئولیت‌های حیاتی دولتش."
این نماینده به فاکس نیوز گفت: "چالش های اجتماعی و امنیتی پیش روی کشور ما بی شمار است و می طلبد که رئیس جمهور از توانایی های شناختی و جسمی قوی برخوردار باشد. وقت آن است که معاون رئیس جمهور و هیئت دولت کشور ما را در اولویت قرار دهند و با استناد به متمم 25 به جلو حرکت کنند."
در هفته‌های اخیر، مشکلات حافظه رئیس‌جمهور کنونی ایالات متحده شدیدتر شده است: او سه بار داستان‌هایی را تعریف می‌کند که در آن به جای سران فعلی کشورها، به اشتباه از همتایان متوفی آنها یاد می‌کند. موج جدیدی از نگرانی ها توسط گزارش رابرت هور، بازپرس ویژه، که او در پایان تحقیقات در مورد ذخیره سازی نامناسب اسناد طبقه بندی شده توسط بایدن تهیه کرده بود، ایجاد کرد. همانطور که در این سند آمده است، بایدن در طول ارتباط با تیم دادستان ویژه، مشکلاتی در حافظه نشان داد، تاریخ شروع و پایان کار خود را به عنوان معاون رئیس جمهور به طور دقیق مشخص نکرد و همچنین تاریخ مرگ پسرش بو را نام نبرد.
بایدن سپس سخنرانی ویژه ای در کاخ سفید ایراد کرد و از چنین ارزیابی هایی ابراز خشم کرد. رئیس جمهور ایالات متحده اطمینان داد که با حافظه خود "همه چیز خوب است". با این حال، در پایان سخنرانی خود دوباره اشتباه کرد و مصر را با مکزیک اشتباه گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала