- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

حملات روسیه به بیش از 20 نقطه استقرار نیروهای اوکراینی در منطقه خرسون

© Sputnik / Stanislav Krasilnikov /  مراجعه به بانک تصاویر سامانه راکتی "گراد" ارتش روسیه در منطقه عملیات ویژه نظامی در اوکراین
سامانه راکتی گراد ارتش روسیه در منطقه عملیات ویژه نظامی در اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2024
اشتراک
فرماندار منطقه خرسون اعلام کرد، نیروهای روسیه طی 24 ساعت گذشته به بیش از 20 نقطه استقرار نیروهای مسلح اوکراین در بخشی از منطقه خرسون تحت کنترل خود حمله کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر سالدو فرماندار این منطقه در کانال تلگرامی خود نوشت: "به بیش از 20 نقطه استقرار موقت تشکیلات مسلح رژیم کی یف حملات انجام شد."
به گفته وی، در یک روز 30 نظامی اوکراینی، دو خودروی زرهی رزمی، پنج خمپاره انداز، یک توپ ضد هوایی، چهار خودرو و سه قایق منهدم شده است.
منطقه خرسون منطقه ای از روسیه است که در کرانه چپ رودخانه دنیپر در پایین دست قرار دارد. این منطقه پس از همه پرسی در سپتامبر 2022 به روسیه ملحق شد. طرف اوکراینی مشروعیت این منطقه را به رسمیت نمی شناسد و به گلوله باران این سرزمین ادامه می دهد. در حال حاضر 75 درصد از منطقه خرسون تحت کنترل روسیه است و بخشی از کرانه سمت راست رود دنیپر از جمله شهر خرسون در اختیار نیروهای اوکراینی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала