حمله موشکی حوثی هابه کشتی آمریکایی تورم ثور

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisیمن
یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2024
اشتراک
تورم ثور یک نفتکش پتروشیمی است که زیر پرچم آمریکا حرکت می کند.
به گزارش اسپوتنیک، جنبش حاکم انصارالله (حوثی ها) در شمال یمن اعلام کرد که چندین موشک به سوی ناو آمریکایی تورم ثور در خلیج عدن شلیک کرده است.
یحیی سریع، سخنگوی ارتش حوثی ها در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «نیروی دریایی نیروهای مسلح یمن طی عملیات نظامی و با استفاده از چندین موشک ضد کشتی به ناو آمریکایی تورم ثور در خلیج عدن حمله کردند. به گزارش سرویس Vesselfinder تورم ثور یک نفتکش پتروشیمی است که زیر پرچم آمریکا حرکت می کند.
علاوه بر این، به گفته ساریا، حوثی ها همچنین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به تعدادی از شناورهای نظامی آمریکا در دریای سرخ حمله کردند. به نوبه خود، دفتر عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) نیروی دریایی بریتانیا از حمله به کشتی در خلیج عدن، 70 مایل دریایی شرق بندر جیبوتی خبر داد. جزئیات فاش نشده است.
آلمان یک کشتی جنگی به دریای سرخ اعزام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2024
آلمان یک کشتی جنگی به دریای سرخ اعزام کرد
جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، قبلاً در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده و از سایر کشورها خواسته است که خدمه خود را از این کشتی ها فراخوانده و به آنها در دریا نزدیک نشوند. تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف کنند.
حوثی ها گفته اند که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینیان در نوار غزه انجام می شود و استدلال می کنند که آنها مانع آزادی کشتیرانی در منطقه نمی شوند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
ایالات متحده و بریتانیا از اواسط ژانویه حملاتی را علیه اهداف متعلق به حوثی ها انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی کشتیرانی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله، این حملات را بربریت تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала