رزمایش بزرگ ناتو در لهستان آغاز شد

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر فروپاشی هیمنه پوشالی نظامی ناتو و آمریکا با خط دفاعیِ نفوذ ناپذیرِ سوروویکینِ
فروپاشی هیمنه پوشالی نظامی ناتو و آمریکا با خط دفاعیِ نفوذ ناپذیرِ سوروویکینِ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2024
اشتراک
ستاد کل ارتش لهستان اعلام کرد، رزمایش ملی نیروهای مسلح لهستان با حضور نیروهای مسلح سایر کشورها به نام Dragon-24 از روز یکشنبه آغاز شد.
به گزارش اسپوتنیک، در مجموع حدود 20 هزار نظامی و 3.5 هزار واحد تجهیزات نظامی از 10 کشور ناتو در این رزمایش شرکت می کنند که شامل حدود 15 هزار سرباز نیروهای مسلح لهستان می شود.
وزارت دفاع لهستان پیش از این گزارش داده بود که نیروهای اصلی شرکت کننده در این رزمایش توسط لشکر یازدهم زرهی نیروهای مسلح لهستان حضور خواهند داشت و نیروهای ویژه، نیروی هوایی، نیروی دریایی و پرسنل دفاع سرزمینی نیز در این رزمایش شرکت خواهند کرد. این رزمایش شامل نیروهای متحد حاضر در لهستان، از جمله گروه نبرد ناتو eFP (برنامه ناتو برای افزایش حضور در اروپای شرقی در حمایت از متحدان) خواهد بود.
این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این رزمایش "عملکرد متقابل و اجرای مأموریت‌های رزمی در زمین، هوا و دریا" آزمایش می‌شود و عملیات نظامی نیز در فضای سایبری انجام خواهد شد.
این رزمایش "عنصر کلیدی" بزرگترین رزمایش ناتو از سال 1988، Steadfast Defender-24 خواهد بود. این وزارتخانه تاکید کرد که آنها "علیه هیچ کشوری نیستند، بلکه نشان دهنده توانایی مقاومت در برابر هرگونه سیاست تهاجمی، از جمله "اقدامات تحریک آمیز روسیه" هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала