گزارش و تحلیل

بایدن با دیدن پوتین کفری می شود

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر بایدن
بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2024
اشتراک
در حالی که رئیس جمهوری ایالات متحده توان بالارفتن از پله های هواپیما را ندارد رئیس جمهوری روسیه تمرین های جودو را کنار نمی گذارد و با اقتدار مانند یک جوان بیست ساله انواع فعالیت های فیزیکی را می تواند انجام دهد.
همین دو سه هفته پیش بود که آقای پوتین با یک خبرنگار آمریکایی چیزی حدود سه ساعت مصاحبه داشت و با حضور ذهن خود تحسین همه مخاطبان را بر انگیخت، چه دوست چه دشمن، و مصاحبه او توسط بیش از 120 ملیون مخاطب، از سراسر جهان، در همان ابتدای انتشار مورد بازدید قرار گرفت.
این در حالی است که بایدن در بهترین شرایط خود می تواند مزه بستنی ای را که انتخاب کرده به خبرنگاران بگوید و حتی متن از پیش نوشته شده را نیز نمی تواند به درستی بخواند.
در حالی که رئیس جمهوری روسیه با فرزی تمام از هواییمای غول پیکر بمب افکن تا کامیون بزرگ در جاده ای برفی را می راند، رئیس جمهوری ایالات متحده دست راست و چپ خود را نمی تواند تشخیص دهد و در مقابل مردم و دوربین ها راه خروج خود را گم می کند.
یکی از پر تکرار ترین سوژه های این روزها درباره بایدن این است که وی حتی همسر خود را نیز در برخی اوقات نمی تواند تشخیص دهد و معاون اول خود را با همسر خود اشتباه می گیرد.
حتی در مواردی فراموش می کند که رئیس جمهوری است و تصور می کند که معاون کامیلا هریس می باشد.
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2024
تحسین پوتین در جواب سنجیده او به بایدن
البته اینها وقتی است که وی در حالت نرمال رفتاری باشد و تحت تاثیر رویاها قرار نگرفته باشد و در حال دست دادن با آدم های فضایی یا نامرئی نباشد.
همه اینها به کنار حتی وقتی که بایدن در جمع رهبران کشورهایی که اصولا متحد ایالات متحده به حساب می آیند حضور می یابد حاضر می شود میتوان به وضوح مشاهده کرد که آنها با دید بسیار غیر دوستانه به او نگاه می کنند.
در مقابل می بینیم که آقای پوتین درهمه مناسبت هایی که حضور پیدا می کند رفتاری بسیار صمیمی با رهبران دیگر دارد و در بسیاری موارد رفتار رهبران کشورهای دیگر از حالت پروتوکولی خارج است و بیشتر دوستانه می باشد.
در همه مواردی که همسران روسای جمهوری و یا شخصیت های سیاسی زن در مقابل آقای پوتین حضور داشته اند، بدون استثنا، همه درباره رفتار جنتلمن آقای پوتین و تاثیر شخصیتی رفتاری وی با آنها صحبت کرده اند و حتی یک مورد پیش نیامده که پوتین مانند بایدن بخواهد دله بازی راه بیاندازد و توهم برایش ایجاد شود طرف مقابل همسرش است.

از سوی دیگر می بینیم که امروزه همه تحلیلگران بین المللی متفق القول هستند که هر کاری آقای پوتین انجام می دهد برای منافع ملی روسیه است و بست و خود را وقف منافع ملی مردم روس کرده، امری که البته وظیفه رهبر هر کشور است، اما در مقابل تحلیلگران متفق القول هستند که کارهای بایدن برای منافع لابی های قدرت و مافیاهای اقتصادی و سیاسی است و نه برای منافع مردم آمریکا.

اگر به کشورهای مختلف سفر کنید می بینید آقای پوتین در میان مردم کشورهای مختلف جهان از محبوبیت و احترام خاصی برخوردار است اما در مقابل رئیس جمهوری آمریکا سوژه طنز ومسخره کردن آمریکایی ها شده.
بدیهی است در چنین شرایطی بایدن احساس حقارت در مقابل پوتین کند و وقتی کم می آورد از حالت دیپلماتیک خارج شود و برای تخلیه روحی خود از عبارت های لات های خیابانی استفاده کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала