نماینده روسیه درباره احتمال وقوع رویارویی نظامی در اروپا هشدار داد

© Sputnik / Brian Smith /  مراجعه به بانک تصاویر واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2024
اشتراک
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان اعلام کرد نه تنها اوکراین، بلکه کل اروپا در معرض خطر تبدیل شدن به سکوی پرشی برای رویارویی نظامی است و ایالات متحده این قاره را به چنین وضعیتی می کشاند.
به گزارش اسپوتنیک، نبنزیا گفت: "امروز نه تنها اوکراین، بلکه کل اروپا بار دیگر در معرض خطر تبدیل شدن به سکوی پرشی برای رویارویی نظامی است که شما را از آن سوی اقیانوس به آن می کشانند. آیا مردم کشورهای اروپایی به این نیاز دارند؟ من می خواهم باور کنم که چنین نیست؟"
به گفته وی، نظرسنجی های عمومی انجام شده در ماه ژانویه در 12 کشور اروپایی نشان می دهد که تنها 10 درصد اروپایی ها معتقدند اوکراین می تواند روسیه را شکست دهد.
نماینده دائم روسیه خاطرنشان ساخت : "کشاورزان اروپایی شورش می‌کنند و نمی‌خواهند بازارهای کشاورزی را به دلیل دامپینگ صادرکنندگان اوکراینی از دست بدهند. فیلم‌هایی از رسوایی‌ها در مرز لهستان و اوکراین، جایی که مرزبانان لهستانی از عبور کامیون‌های اوکراینی حامل غلات خودداری می‌کنند، به طور گسترده پخش می‌شود. بدیهی است که اکنون هیچگونه "آینده اروپایی" برای اوکراین کاملاً فاسد و جنایتکار با مردم فقیر، که رهبری دست نشانده کنونی آن را از " انبار غله تمام شوروی " به این حالت تبدیل کرده ، وجود ندارد."
او افزود که به اوکراین از زمان به دست آوردن استقلال رسمی، نقش نامناسب سکوی پرش بر ضد روسیه داده شده است.
نماینده روسیه در پایان گفت در سال 2004، در واقع اولین کودتای ضد قانون اساسی سازماندهی شده توسط غرب در اوکراین صورت گرفت که در نهایت مردم از آن حمایت نکردند. در ان زمان غرب شروع به آماده سازی کودتا به گونه ای کرد که دیگر این کودتا با مشکل روبرو نشود تا اپوزیسیون میهن‌پرستان این کشور برای همیشه نابود شود. در همه سالهای پس از کودتای میدان در اوکراین چنین وضعی وجود دارد".
سرباز اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2024
در آمریکا بار دیگر از غیر ممکن بودن پیروزی اوکراین بر روسیه سخن گفتند
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کیف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند" خوانده است. وی خاطرنشان کرد که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود؛ برای روسیه "هیچ امکانی برای انجام کارهای دیگر باقی نمانده بود چون خطرات امنیتی به‌گونه‌ای ایجاد شده بود که امکان پاسخگویی با ابزارهای دیگر غیرممکن است." به گفته وی، روسیه 30 سال است که تلاش می کند با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا به توافق برسد، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ های بی شرمانه و یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شده است، در حالی که ائتلاف در همین حال، با وجود اعتراضات مسکو، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرزهای فدراسیون روسیه است.
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کیف ممنوعیتی را در سطح قانونگذاری برای آنها وضع کرده است. غرب مدام از فدراسیون روسیه برای مذاکره دعوت می کند که مسکو برای آن آمادگی نشان می دهد، اما در عین حال غرب امتناع دائمی کیف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد. پیش از این، کرملین اعلام کرده بود که در حال حاضر هیچ پیش نیازی برای تغییر وضعیت اوکراین به سمت مسالمت آمیز وجود ندارد؛ اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات ویژه است؛ در حال حاضر این تنها از طریق ابزار نظامی امکان پذیر است. همانطور که کرملین خاطرنشان کرد، وضعیت در اوکراین می تواند به سمت مسالمت آمیز حرکت کند، مشروط بر اینکه وضعیت واقعی و واقعیت های جدید در نظر گرفته شود؛ همه خواسته های مسکو به خوبی معلوم است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که اگر اوکراین خواهان آغاز روند مذاکره باشد نیازی به ژست‌های نمایشی نیست و فرمان منع مذاکره با روسیه باید لغو شود. به گفته وی، روسیه هرگز مخالف حل مناقشه در اوکراین از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز نبوده اما این باید همراه با دادن ضمانت‌های امنیتی به فدراسیون روسیه باشد.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه از جمله با آموزش پرسنل در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری در اوکراین مشارکت دارند.
در 9 فوریه اعتراض سراسری کشاورزان لهستان آغاز شد. کشاورزان در سراسر این کشور تظاهرات کردند و راه ها و ورودی های ایست های بازرسی در مرز با اوکراین را مسدود کردند. یکی از اصول اصلی کشاورزان توقف واردات محصولات کشاورزی از اوکراین است.
روابط لهستان و اوکراین به دلیل تحریم غلات اوکراین بسیار پیچیده تر شده است. در 15 سپتامبر 2023، کمیسیون اروپا تصمیم گرفت محدودیت‌های واردات چهار نوع محصولات کشاورزی اوکراین را به چندین کشور مرزی اتحادیه اروپا تمدید نکند، اما کی یف را موظف کرد اقدامات کنترل صادرات را اعمال کند. پس از این، مقامات اسلواکی، مجارستان و لهستان اعلام کردند که این ممنوعیت را به صورت یکجانبه تمدید می کنند. در این رابطه اوکراین شکایتی را به سازمان تجارت جهانی ارائه کرد. در پاسخ، سه کشور اتحادیه اروپا اعلام کردند که جلسات پلتفرم هماهنگی صادرات غلات اوکراین را تحریم خواهند کرد.
در همین حال، اخیراً در غرب ایده هایی در مورد درگیری مسلحانه مستقیم بین اتحاد و فدراسیون روسیه به طور فزاینده ای مطرح شده است. کرملین خاطرنشان کرد که فدراسیون روسیه هیچ خطری ایجاد نکرده و کسی را تهدید نمی کند، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک است نادیده نخواهد گرفت. علاوه بر این، در سال های اخیر، فدراسیون روسیه به فعالیت بی سابقه ناتو در نزدیکی مرزهای غربی خود اشاره کرده است. این ائتلاف در حال گسترش ابتکارات جدید است و آن را "مهار تجاوز روسیه" می نامد. مسکو بارها نسبت به افزایش نیروهای اتحاد در اروپا ابراز نگرانی کرده است. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو همچنان برای گفتگو با ناتو آمده است است، اما بر مبنای برابرحقوقی اما غرب باید روند نظامی کردن قاره را کنار بگذارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала