ارتش آمریکا هفت موشک کروز حوثی ها را در یمن منهدم کرد

© Photo / U.S. Navy / MC2 Daniel BarkerАмериканский эсминец "Лабун"
Американский эсминец Лабун - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2024
اشتراک
ارتش آمریکا 7 موشک کروز ضد کشتی جنبش انصارالله (حوثی ها) حاکم در شمال یمن را منهدم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد.
در بیانیه منتشره آمده است: "در 23 فوریه، نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا 7 موشک کروز ضد کشتی متحرک حوثی‌ها را که آماده پرتاب به سمت دریای سرخ بودند، منهدم کردند".
خاطرنشان می شود اقدامات ارتش ایالات متحده برای دفاع از خود بود، زیرا این موشک ها یک "تهدید واقعی و حتمی " برای کشتی های تجاری و کشتی های نیروی دریایی آمریکا در منطقه بود.
 حوثی ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2024
ادعای حوثی های یمن: از آغاز عملیات خود به 48 کشتی حمله کرده ایم
جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، قبلاً در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده و از سایر کشورها خواسته است که خدمه خود را از این کشتی ها فراخوانده و به آنها در دریا نزدیک نشوند. تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف کنند.
حوثی ها گفته اند که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینیان در نوار غزه انجام می شود و استدلال می کنند که آنها مانع آزادی کشتیرانی در منطقه نمی شوند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
ایالات متحده و بریتانیا از اواسط ژانویه حملاتی را علیه اهداف متعلق به حوثی ها انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی کشتیرانی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله، این حملات را بربریت تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала