یادداشت اعتراضی سفارت روسیه به وزارت خارجه آمریکا به دلیل سخنان بایدن

© Sputnik / Alexey Agaryshevسفارت روسیه در ایالات متحده آمریکا
سفارت روسیه در ایالات متحده آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2024
اشتراک
سفیر روسیه در آمریکا: لفاظی های غیرقابل قبول بایدن تنها نشان دهنده ناتوانی و فقدان عقل سلیم در سیاست در قبال روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر آمریکا در واشنگتن در اظهار نظر خود در کانال تلگرامی نمایندگی دیپلماتیک روسیه اعلام کرد که مسکو به دلیل اظهارات توهین آمیز جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا علیه ولادیمیر پوتین، "یادداشت اعتراضی شدیدی" به وزارت خارجه آمریکا ارسال کرد.
این دیپلمات تاکید کرد: "به محض شروع کار وزارت امور خارجه از صبح امروز( 22 فوریه)، ما یادداشت اعتراضی شدیدی در مورد ماهیت ظالمانه و غیرقابل قبول بودن توهین های رهبری آمریکا به رئیس جمهور روسیه به وزارت امورخارجه آمریکا ارسال کردیم. بعید است وضعیت فعلی با عذرخواهی ساده حل شود، و مقامات آمریکایی با این موضوع موافقت نخواهند کرد."
وی خاطرنشان کرد که با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری نوامبر در ایالات متحده، "این نوع فرار در حال تبدیل شدن به یک امر عادی است."
به گفته سفیر روسیه در واشنگتن، لفاظی های غیرقابل قبول بایدن تنها نشان دهنده ناتوانی و فقدان عقل سلیم در سیاست در قبال روسیه است. همه چیز انجام می شود تا ما را به اقدامات تلافی جویانه احساسی تحریک کنند.
بدیهی است که گستاخی و اظهارات ناخوشایند در جهت تقویت امنیت راهبردی که در شرایط تاریخی کنونی برای جهان ضروری است، نخواهد بود.
Джо Байден на мероприятии по защите репродуктивных прав в Белом доме - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2024
گزارش و تحلیل
بایدن آمریکا را به جمهوری موز تبدیل کرده
رئیس جمهور ایالات متحده در مورد رهبر روسیه، مدت زیادی است که سخنان ناسنجیده ای بیان می کند. ابتدا او با قاتل نامیدن همکار روسی خود، یک درگیری دیپلماتیک را برانگیخت. بایدن بعداً از عباراتی مانند "دیکتاتور"، "قصاب" و "جنایتکار جنگی" در سخنانش در باره پوتین استفاده کرد.
رهبر روسیه بیانیه توهین آمیز بایدن خطاب به او را واکنشی مناسب به سخنان درباره او خواند.
پوتین یادآور شد که هفته گذشته، هنگامی که از او پرسیده شد که از بین روسای جمهور احتمالی ایالات متحده چه کسی برای روسیه بهتر است، جو بایدن یا دونالد ترامپ، او پاسخ داد که بایدن، زیرا او با تجربه تر و قابل پیش بینی تر است.
به گفته وی، مسکو آنچه را که اکنون در ایالات متحده اتفاق می افتد از دیدگاه سیاسی داخلی درک می کند. پوتین خاطرنشان کرد که بایدن نمی تواند به سادگی به او بگوید: "والودیا، آفرین، متشکرم، تو خیلی به من کمک کردی."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала