پنتاگون بودجه تسلیحاتی ارتش آمریکا را به میزان 10 میلیارد دلار کاهش می دهد

© AP Photo / J. Scott Applewhiteساختمان پنتاگون
ساختمان پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2024
اشتراک
وزارت دفاع آمریکا امسال 10 میلیارد دلار هزینه های خود را کاهش خواهد داد تا به توافقی که در سال 2023 بین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و رهبران کنگره درباره افزایش سقف بدهی ملی منعقد شد، عمل کند.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را روزنامه پولیتیکو منتشر کرده است.
این نشریه می نویسد: "پنتاگون در حال کاهش برنامه های تسلیحاتی خود است تا در چارچوب قرارداد بدهی باقی بماند. این وزارتخانه 10 میلیارد دلار کاهش در سقف مقرر توسط کنگره برای هزینه های سال جاری را می پذیرد."
به نوشته این نشریه، کاهش ها از جمله شامل برنامه های مخارج برای جنگنده های نسل پنجم اف ـ 35 ، زیردریایی های تهاجمی و همچنین هلیکوپترهای ارتش و پهپادها خواهد بود. در مجموع، کاهش ها کمی بیش از 1 درصد از کل بودجه پنتاگون برآورد می شود.
خاطرنشان می شود علیرغم سهم به ظاهر ناچیز کاهش هزینه، این کاهش بر برنامه‌های نوسازی تسلیحات که برای این وزارتخانه مهم است، تأثیر خواهد گذاشت، زیرا سایر موارد از جمله هزینه‌های خود پرسنل نظامی و پرسنل وزارت را نمی‌توان به سمت کاهش تغییر داد.
پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2024
افشای فساد در حین انتقال کمک های آمریکا به کی‌یف از سوی پنتاگون
در عین حال، کاهش هزینه‌ها بر تمامی شاخه‌های ارتش آمریکا تأثیر خواهد گذاشت. به عنوان مثال، منابع به روزنامه پولیتیکو گفتند، نیروی دریایی در حال بحث در مورد کاهش هزینه های زیردریایی های هسته ای کلاس ویرجینیا است. نیروی دریایی آمریکا در ابتدا قصد داشت دو زیردریایی جدید را درخواست کند، اما در نتیجه باید خود را به یک زیردریایی محدود کند.
ارتش ایالات متحده نیز به نوبه خود، از نوسازی ناوگان هلیکوپترهای چند منظوره OH-58 Kiowa، تکمیل برنامه نوسازی مدت خدمت بالگرد "سیکورسکی یواچ-۶۰ بلک هاوک" معروف به شاهین سیاه و همچنین ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین که مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود، چشم پوشی خواهد کرد.
در مورد نیروی هوایی آمریکا، امسال هزینه خرید جنگنده های نسل پنجم اف ـ 35 به میزان 18 درصد کاهش می یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала