وزیر خارجه روسیه: امیدوارم "استخوان در گلوی" آمریکایی ها گیر نکند

© Sputnik / Ministry of Foreign Affairs of Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی
سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2024
اشتراک
غرب خود را متقاعد می‌کند که همیشه و همه جا حق با آن است و این کار را تا ابد ادامه خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در پاسخ به سخنان آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه کشورها یک انتخاب دارند، یا پشت میز نظام بین‌المللی قرار داشته باشند یا د رلیست غذای آن، برای همکاران آمریکایی خود آرزو کرد که "پشت میز دموکراتیک خود "استخوان در گلویشان گیر نکند".
پیش از این، بلینکن در پاسخ به سوالی در کنفرانس امنیتی مونیخ درباره تغییرات نظام بین‌الملل به دلیل رقابت بین آمریکا و چین، در مورد همکاری واشنگتن با سایر کشورها اظهار داشت که کشورها یک انتخاب دارند، حضور پشت میز مذاکره سیستم بین المللی و یا در لیست آن.
لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست وزرای گروه 20 گفت: "در اینجا شما شاهد رویکرد رئیس سیاست خارجی ایالات متحده به کسانی هستید که با آنها مخالف هستند. آرزو می‌کنم با چنین اشتهایی، همکاران آمریکایی ما سر میز دموکراتیک خود خفه نشوند.
وزیر روسیه به کنفرانس امنیتی اخیر در مونیخ توجه کرد و گفت: "قبل از نشست ما در اینجا کنفرانس امنیتی مونیخ برگزار شد، که ما مدت‌ها پیش از شرکت در آن منصرف شدیم، زیرا در سال‌های اخیر به یک جنگ داخلی تبدیل شده است، جایی که غرب خود را متقاعد می‌کند که همیشه و همه جا حق با آن است و این کار را تا ابد ادامه خواهد داد".
 دلار و یورو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2024
انتقال دارایی های روسیه به اوکراین چه نتیجه ای برای آمریکا خواهد داشت؟
وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: "هیچ پیشنهاد جدی از سوی ایالات متحده برای انجام مذاکرات در مورد ثبات راهبردی وجود ندارد؛ مسکو آماده مذاکره با واشنگتن است، اما با در نظر گرفتن تمام جنبه هایی که بر آن تأثیر می گذارد، از جمله برخورد خصومت آمیز آمریکا نسبت به فدراسیون روسیه.
آنها می گفتند "خب، شما عملیات پیمان تسلیحات تهاجمی راهبردی را متوقف کردید، ما معتقدیم که این اشتباه است، پس بیایید بازرسی ها را از سر بگیریم، می خواهیم بیائیم و ببینیم وضعیت تأسیسات استراتژیک نزد شما چگونه است و شما چطور از آن ها محافظت می کنید"، ولی آنطور که آمریکایی ها می خواهند کار پیش نمی رود و به خواست آنها اجرایی نمی شود.
روسیه آماده است تا درباره ثبات استراتژیک صحبت کند، اما با در نظر گرفتن تمام جنبه‌هایی که بر آن تأثیر می‌گذارد و هیچگونه استثنایی هم وجود نخواهد داشت".
لاوروف افزود: اکنون به جنبه هایی که قبلا وجود داشت، جنبه سیاست تهاجمی و خصمانه ایالات متحده علیه فدراسیون روسیه نیز اضافه شده است».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала