تحریم های اعمال شده علیه روسیه 3 برابر بیشتر از تحریم ها علیه ایران طی 40 سال گذشته است

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر پرچم آمریکا ممنوع داگلاس دی‌سی-3 هواپیمای دوموتوره
پرچم آمریکا ممنوع داگلاس دی‌سی-3 هواپیمای دوموتوره - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2024
اشتراک
کارشناسان بر اساس داده های آماری آزاد محاسبه کرده اند که تعداد تحریم های اعمال شده علیه روسیه از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین سه برابر بیشتر از تعداد تحریم ها علیه ایران در کل تاریخ معاصر این کشور است.
به گزارش اسپوتنیک، از جمله در رابطه با ایران که تا سال 2022 تحریم‌شده‌ترین کشور جهان بود، امروز 5011 تحریم علیه شرکت‌ها، افراد و وسایل حمل و نقل وجود دارد. این سه برابر کمتر از تعداد محدودیت‌هایی است که تنها در دو سال گذشته علیه روسیه اعمال شده است - 15628. بسته بعدی و سیزدهم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه که انتظار می‌رود به زودی تصویب شود، تعداد آنها را به 15821 افزایش خواهد داد.
ایالات متحده از 22 فوریه 2022 تاکنون بیشترین تحریم ها را علیه روسیه اعمال کرده است - 3.5 هزار و پس از آن سوئیس (2377) و کانادا (2087) قرار دارند. بریتانیا محدودیت هایی را علیه 1949 نفر و اتحادیه اروپا در برابر 1837 نفر اعمال کردند. نیوزلند 1620 اقدام محدودکننده دیگر را اعمال کرد و همسایه آن استرالیا - 1254. ژاپن که 981 محدودیت را اعمال کرد، کمی خویشتن دارتر بوده است. در نهایت، کره جنوبی و سنگاپور تاکنون 15 و 5 نفر از شخصیت های روسیه را تحریم کرده اند.
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2024
گروسی: تحریم‌ روسیه، بخش هسته‌ای را در بسیاری از کشورها به بن‌بست می کشاند
تدابیر اتخاذ شده تأثیر منفی کمانه ای بر خود غرب داشته است. ماکسیم اوسادچی، رئیس بخش تحلیلی بانک BKF گفت: کاهش صادرات منابع انرژی روسیه منجر به افزایش هزینه‌ها برای کشورهای اتحادیه اروپا شد که به رشد تورم در منطقه کمک کرد.
تاریخچه جنگ تحریم‌های بین آمریکا و روسیه به بیش از صد سال پیش بازمی‌گردد: اولین محدودیت‌ها در سال 1917 اعمال شد. اما اقداماتی که از نظر شدت با اقدامات فعلی قابل مقایسه است در دهه های آخر وجود اتحاد جماهیر شوروی انجام شد: در پاسخ به ورود نیروهای شوروی به افغانستان، ایالات متحده "تحریم غلات" را اعمال کرد.
حوادث سال 2014 و الحاق کریمه کاتالیزور دیگری برای اقدامات "قاطعانه" غرب علیه روسیه شد. این هفته، اتحادیه اروپا سیزدهمین بسته تحریم‌ها را علیه فدراسیون روسیه تصویب کرد: این بسته بر شرکت‌های بخش دفاعی و شرکت‌هایی که محدودیت‌های تحمیلی ضد روسیه را دور می‌زنند، تأثیر خواهد گذاشت.
رویارویی ایران و آمریکا بسیار جوان‌تر است. اولین تحریم های آمریکا اندکی پس از انقلاب اسلامی در این وضع شد. دلیل آنها تسخیر سفارت آمریکا و به گروگان گرفته شده کارمندان آن در پایتخت ایران در نوامبر 1979 بود. از آن زمان تا به امروز، برخی از ممنوعیت ها پایان یافته یا برعکس تشدید شد، اما محدودیت های جدیدی به طور مرتب اعمال شده است. اساساً غرب اقدامات خودعلیه ایران را با نقض حقوق بشر و توسعه برنامه موشکی هسته ای در این کشور توضیح داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала