کولاک برف و بارش شدید باران همراه با کاهش دما در ایران

© Photo / IRNAبارش باران و برف در ۱۸ استان ایران
بارش باران و برف در ۱۸ استان ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2024
اشتراک
سازمان هواشناسی ایران از بارش باران و برف، وزش باد و کاهش محسوس دما از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سازمان هواشناسی ایران با صدور هشدار سطح زرد از نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر روز جمعه تا روز دوشنبه هفته آینده خبر داد که موجب بارش باران و برف، وزش باد، کاهش محسوس دما، در گردنه‌ها و نواحی کوهستانی کولاک برف و مه، در مناطق جنوبی رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ می‌شود.
فعالیت این سامانه روز جمعه گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی را در بر می‌گیرد.
گستره بارش‌ها روز شنبه به شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، قم، البرز، شمال تهران، ارتفاعات سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، خوزستان، بوشهر، فارس، کرمان و هرمزگان می‌رسد.
آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، ارتفاعات خوزستان، قم، قزوین، زنجان، تهران، شمال و غرب سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز روز یکشنبه با این شرایط جوی همراه می‌شوند.
احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، مه آلودگی، وزش باد و کولاک برف، کاهش محسوس دما و یخ زنی سطح جاده‌ها در نواحی سردسیر، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها و احتمال خسارت به سازه‌های موقت نیز در اثر بارش‌ها پیش‌بینی شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала