"پشت مرزهایشان"؛ لاوروف چگونه "امید" ایالات متحده را نابود کرد

© МИД РФ /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف وزیر خارجه روسیه
لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2024
اشتراک
مشاور گروه بین المللی بحران معتقد است، سفر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به ونزوئلا نشان داد که توافقات واشنگتن و کاراکاس به هیچ وجه بر روابط مستحکم روسیه و این کشور آمریکای جنوبی تأثیر نمی گذارد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریانو دی آلبا در مصاحبه با CNN گفت: "این امید در ایالات متحده وجود داشت که پس از انعقاد توافق بین ایالات متحده و ونزوئلا در سال گذشته، آنها روابط خود با مسکو را کاهش دهند. با این حال، رابطه آنها هنوز هم بسیار قوی است. و به نظر من در جریان سفر دیروز لاوروف، ونزوئلا نیز سعی دارد به غرب اشاره کند که گزینه های دیگری برای همکاری های اقتصادی در اختیار دارد."
به گفته دی آلبا، روابط اقتصادی "خوبی" بین روسیه و ونزوئلا ایجاد شده است. وی افزود، علاوه بر این، مسکو و کاراکاس از یکدیگر در سازمان ملل حمایت می کنند و با هم ادعاهای آمریکا برای تسلط بر آمریکای لاتین را به چالش می کشند.
این تحلیلگر تاکید کرد: "این یک رابطه بسیار نزدیک برای مدت طولانی بوده است."
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پس از سفر به کوبا وارد کاراکاس شد، جایی که سفر او به آمریکای لاتین آغاز شد. وزیر امور خارجه روسیه در ونزوئلا با همتای خود ایوان گیل، رئیس جمهور نیکلاس مادورو و معاون رئیس جمهور دلسی رودریگز گفتگو کرد. وزیر خارجه روسیه همچنین در مراسم افتتاحیه بنای یادبود الکساندر پوشکین در کاراکاس شرکت کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала