صنعا: مذاکرات سازنده‌ای با اروپا داریم

© AP Photo / Hani Mohammedصنعا: مذاکرات سازنده‌ای با اروپا داریم
صنعا: مذاکرات سازنده‌ای با اروپا داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2024
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن در خصوص مذاکرات سازنده صنعا با طرف‌های اروپایی درباره امنیت کشتیرانی در تنگه باب المندب و دریای سرخ خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، از شبکه المسیره، حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در یک کنفرانس مطبوعاتی در صنعا گفت: آمریکا، قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو کرد، در حالی که چند ساعت قبل از آن جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده مدعی شده بود که به دنبال حفظ جان شهروندان فلسطین است. این یک تناقض آشکار است.
وی خاطرنشان کرد: آمریکا در خصوص کشتیرانی در دریای سرخ نیز دروغ می‌گوید. ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که دریای سرخ کاملاً امن است. تنها از تردد کشتی‌های وابسته به سه طرف یعنی آمریکا، [رژیم] اسرائیل و انگلیس در دریای سرخ جلوگیری می‌شود.
العزی افزود: تصور تامین امنیت دریای سرخ بدون صنعا اشتباه است و کسانی که چنین طرحی را دنبال می‌کنند، کاملاً اشتباه می‌کنند؛ چراکه آمریکا حتی نمی‌تواند امنیت کشتی‌های خود را تامین کند و این درحالی است که کشتی‌های آن قبل از تجاوز ایالات متحده به یمن به راحتی از دریای سرخ عبور می‌کرد.
وی به دروغ پردازی‌های آمریکا با هدف فریب افکار عمومی درباره عملیات ارتش یمن اشاره کرده و گفت: طی هفته جاری ۲۸۳ کشتی در امنیت کامل از دریای سرخ عبور کرده‌اند. شرکت‌های کشتیرانی متاسفانه فریب تبلیغات آمریکا را خورده‌اند و عبور و مرور از دریای سرخ را به علت اقدامات آمریکا در نظامی سازی منطقه کاهش داده‌اند.
این مقام تاکید کرد: گفت‌وگوهای سازنده‌ای میان صنعا و اتحادیه اروپا وجود دارد و در جریان این گفت‌وگوها تاکید کردیم که کشتیرانی بین‌المللی در امنیت است.
وی بیان داشت: قبل از اینکه آمریکا ما را در فهرست "تروریستی" قرار دهد، به‌واسطه نروژ وارد مذاکراتی شدیم و به ما پیشنهادهای بزرگی داده شد تا از مواضع خود کوتاه بیاییم اما قبول نکردیم. قرار گرفتن ما در فهرست "تروریستی" آمریکا، نشان‌دهنده پیروزی ما در حمایت از فلسطین است و اگر پیشنهادهای آنها را قبول می‌کردیم، این اقدام ما خنجری به پشت فلسطین و خیانت به فلسطینی‌ها بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала