بلینکن: ایالات متحده شرایطی را برای مذاکره پیرامون اوکراین نمی بیند

© AP Photo / Alex BrandonГоссекретарь США Энтони Блинкен
Госсекретарь США Энтони Блинкен - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2024
اشتراک
آنتونی بلینکن گفت که آمریکا شرایطی را برای مذاکره پیرامون اوکراین نمی بیند.
به گزارش اسپوتنیک، یک مقام آمریکایی به رویترز خبر داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل گفت که واشنگتن شرایطی برای دیپلماسی در مورد وضعیت اوکراین نمی بیند.
به گفته رویترز، بلینکن و لولا در مورد درگیری در اوکراین صحبت کردند، بلینکن تصریح کرد که ایالات متحده شرایطی برای دیپلماسی نمی بیند.
مسکو پیش از این بارها اعلام کرد که برای مذاکره صلح آماده است، اما کی یف ممنوعیتی را برای برگزاری مذاکره صلح در سطح قانونگذاری وضع کرده است. غرب مدام از فدراسیون روسیه برای مذاکره دعوت می کند که مسکو برای آن آمادگی نشان می دهد، اما در عین حال غرب امتناع دائمی کی یف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد.
Советник руководителя Офиса президента Украины Михаил Подоляк перед началом российско-украинских переговоров - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2023
کی یف امکان مذاکره با روسیه بر اساس "هرگونه طرح صلح" را رد کرد
پیشتر، کرملین اعلام کرد که در حال حاضر هیچ پیش نیازی برای تغییر وضعیت اوکراین به سمت مسالمت آمیز وجود ندارد؛ اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات ویژه است؛ در حال حاضر این تنها از طریق ابزار نظامی امکان پذیر است.
همانطور که کرملین اعلام کرد، شرایط در اوکراین می تواند به سمت مسالمت آمیز حرکت کند، مشروط بر اینکه وضعیت واقعی و واقعیت های جدید در نظر گرفته شود؛ همه خواسته های مسکو به خوبی شناخته شده باشد. دیرتر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که اگر اوکراین خواهان روند مذاکره است، پس نیازی به ژست‌های نمایشی نیست، فرمان منع مذاکره با روسیه باید لغو شود. به گفته وی، روسیه هرگز مخالف حل مناقشه در اوکراین از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز، مشروط به تضمین های امنیتی فدراسیون روسیه نبوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала