نتانیاهو: به تمام اهداف عملیات غزه با وجود فشارها دست می یابیم

© Sputnik / Irina Kalashnikova /  مراجعه به بانک تصاویر پیروزی نتانیاهو در انتخابات اسرائیل
پیروزی نتانیاهو در انتخابات اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2024
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد، این کشور مصمم است به تمام اهداف عملیات نظامی در نوار غزه از جمله نابودی جنبش حماس، علیرغم فشارهای خارجی و داخلی دست یابد.
به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو در جریان بازدید از پایگاه نیروهای دفاعی اسرائیل در جنوب این کشور بیان کرد: "اسرائیل در داخل و خارج تحت فشار شدیدی است تا جنگ را قبل از دستیابی به تمام اهدافش پایان دهد. ما مصمم هستیم که جنگ را تا رسیدن به تمام اهداف آن ادامه دهیم و این به معنای از بین بردن حماس، آزادی همه ربوده شدگان و اطمینان از اینکه نوار غزه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نیست. هیچ فشاری نمی تواند آن را تغییر دهد."
نتانیاهو درباره رایزنی‌ها در مورد توافق برای آزادی گروگان‌ها و توقف درگیری‌ها در نوار غزه، بار دیگر خاطرنشان کرد که اسرائیل حاضر نیست برای چنین معامله‌ای هیچ بهایی بپردازد، به‌ویژه نه بهای دیوانه‌کننده‌ای که حماس می‌خواهد. وی گفت: "آنها واقعاً می خواهند به توافق دیگری برای آزادی گروگان ها دست یابد و آماده است راه طولانی را طی کند. این به معنای شکست دولت اسرائیل است."
اوضاع خاورمیانه پس از نفوذ شبه نظامیان حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل در 7 اکتبر 2023 و با کشته شدن ساکنان شهرک های مرزی و اسارت بیش از 240 گروگان از جمله کودکان، زنان و ... به شدت متشنج شد. نیروهای حماس این حمله را پاسخی به اقدامات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در بیت المقدس دانستند. اسرائیل محاصره کامل غزه را اعلام کرد و شروع به حمله به آن و مناطق خاصی از لبنان و سوریه کرد و پس از آن عملیات زمینی را در این منطقه آغاز نمود. درگیری ها در کرانه باختری نیز رخ می دهد. جنبش حماس در 22 نوامبر اعلام کرد که با میانجیگری مصر و قطر بر سر آتش بس بشردوستانه در نوار غزه که از 24 نوامبر اجرایی شد، با اسرائیل به توافق رسیده است. در 27 نوامبر، طرفین با همین شرایط آن را برای دو روز دیگر تمدید کردند. در 30 نوامبر، ارتش اسرائیل تمدید آتش بس در این منطقه را برای یک روز دیگر اعلام کرد، اما در صبح روز 1 دسامبر، سرویس مطبوعاتی ارتش اعلام کرد که توسط شبه نظامیان حماس که به خاک اسرائیل آتش گشودند، نقض شده است. در پاسخ، همزمان عملیات نظامی در این منطقه از سر گرفته شد. تنها در یک هفته از توقف بشردوستانه، به گفته مقامات دولت یهود، 110 نفر ربوده شده توسط حماس در 7 اکتبر آزاد شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала