سنتکام از انهدام بیش از 10 پهپاد حوثی ها در یمن خبر داد

© Sputnikعربستان به حوثی ها پیشنهاد کرد به ازای دریافت پول مبارزه خود را متوقف کنند
عربستان به حوثی ها پیشنهاد کرد به ازای دریافت پول مبارزه خود را متوقف کنند   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2024
اشتراک
فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد، در روزهای 19 تا 20 فوریه، نیروهای این کشور حملات جدیدی را به یمن انجام دادند و همراه با متحدان، بیش از 10 هواپیمای بدون سرنشین حوثی هاه و همچنین یک موشک انداز را منهدم کردند.
به گزارش اسپوتنیک، با اعلام این مرکز در شبکه اجتماعی ایکس، در 19 فوریه، نیروهای فرماندهی مرکزی "یک پرتابگر موشک زمین به هوا را در قلمرو تحت کنترل حوثی‌ها در یمن کشف و منهدم کردند" و همچنین یک پهپاد را که برای حمله به کشتی‌ها در غرب یمن آماده پرتاب می‌شد نیز منهدم نمودند.
همچنین خاطرنشان می‌شود که در روزهای 19 و 20 فوریه، هواپیماها و کشتی‌های نظامی آمریکا و ائتلاف 10 پهپاد را در دریای سرخ و خلیج عدن سرنگون کردند. علاوه بر این، در 20 فوریه، ناوشکن USS Laboon نیروی دریایی ایالات متحده "یک موشک کروز ضد کشتی که در جهت آن پرتاب شده بود" را سرنگون کرد.
در پی تشدید درگیری ها در نوار غزه، جنبش انصارالله اعلام کرد که حملاتی را به خاک اسرائیل انجام خواهد داد و اجازه عبور کشتی های مرتبط از آب های دریای سرخ و تنگه باب المندب را تا زمان عملیات در غزه نخواهد داد. حوثی ها به ده ها کشتی غیرنظامی در دریای سرخ و خلیج عدن حمله کرده اند. در پاسخ، مقامات ایالات متحده، همراه با متحدان، عملیات Prosperity Guardian را برای تضمین آزادی دریانوردی و حفاظت از کشتی ها آغاز کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала