پیام پارلمان اروپا به فیفا و یوفا برای تحریم فوتبال اسرائیل

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر پیام پارلمان اروپا به فیفا و یوفا برای تحریم فوتبال اسرائیل
پیام پارلمان اروپا به فیفا و یوفا برای تحریم فوتبال اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2024
اشتراک
برخی از نمایندگان پارلمان اروپا از فدراسیون بین‌المللی فوتبال و اتحادیه فوتبال اروپا خواستند تا فوتبال اسرائیل را تعلیق کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، تعدادی از نمایندگان پارلمان اروپا در حمایت از مردم فلسطین، با ارسال نامه‌ای به فیفا و یوفا خواستار تعلیق تیم فوتبال اسرائیل و باشگاه‌های این کشور از حضور در مسابقات بین‌المللی شدند.
در بخشی از این نامه آمده است: ما به عنوان اعضای پارلمان اروپا و نمایندگان سیاسی مردم این قاره از فیفا، یوفا و سایر نهادهای ذی‌صلاح می‌خواهیم تا مقابل نقض بی‌وقفه حقوق بشر در فلسطین اقدامی قاطعانه انجام دهند. فیفا و یوفا هر دو متعهد به ترویج ارزش‌ها هستند. بدون شک، همه (این ارزش‌ها) امروز در نوار غزه نقض می‌شوند. فوتبال نباید به دستاویزی برای اشغال و نابودی مردم فلسطین کمک کند. به همین دلایل و با تبعیت از نمونه‌های تاریخی مانند وتوی رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی، ما خواهان تعلیق فوری اسرائیل، به عنوان یک اهرم فشار هستیم. تیم اسرائیل و باشگاه‌های فوتبال آن باید تا اتمام این نسل‌کشی، از تمام مسابقات اروپایی و بین‌المللی محروم شوند.
تاریخ ارسال این نامه ۱۵ فوریه(۲۶ بهمن) است و ۱۳ نماینده پارلمان اروپا به نمایندگی از کشورهای اسپانیا، ایرلند و آلمان آن را امضا کرده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала