درگیری کشاورزان معترض با مخالفان اعتراضات در پراگ + ویدئو

© Fotolia / kaprikfotoانتقاد نخست وزیر چک از واکنش رییس جمهور به ادعای سفیر آمریکا
انتقاد نخست وزیر چک از واکنش رییس جمهور به ادعای سفیر آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2024
اشتراک
به گزارش تلویزیون چک، کشاورزان این کشور که برای شرکت در تظاهرات به پراگ آمده بودند، رگیری هایی را با مخالفان اعتراضات آنها شروع کردند. پلیس مجبور به مداخله شد.
به گزارش اسپوتنیک، این کانال تلویزیونی گفت: "قبل از شروع تظاهرات در میدان "مالوسترانسکا" جایی که حدود هزار شرکت کننده در اقدام اعتراضی کشاورزان تجمع کردند، گروهی از شهروندان با پرچم های اتحادیه اروپا ظاهر شدند. با قضاوت بر اساس فریادهای این افراد، آنها نارضایتی خود را از عملکرد کشاورزانی که از اقصی نقاط کشور تجمع کرده بودند، اعلام کردند. نمایندگان هر دو گروه برای دقایقی با یکدیگر درگیر شدند و با صدای بلند فریاد زدند تا اینکه پلیس آنها را از هم جدا کرد."
"
به گفته پلیس، کشاورزان حدود ساعت 6 صبح با حدود 500 تراکتور و سایر تجهیزات کشاورزی وارد پایتخت شدند. آنها خودروهای خود را در یک طرف بزرگراه های پراگ قرار دادند و خودشان در ساختمان وزارت کشاورزی تجمع کردند و در آنجا طوماری را با خواسته های خود به رئیس بخش، مارک ویبورنی تحویل دادند.
معترضان سپس در یک ستون بزرگ از طریق خیابان های مرکزی پراگ به سمت میدان مالوسترانسکا حرکت کردند. در بین راه، با عبور از ساختمان دولت، مدتی در نزدیکی آن توقف کردند تا خطاب به وزرا فریاد "استعفا" سر دهند.
اعتراضات فعلی کشاورزان توسط انجمن "ما کشاورز هستیم" سازماندهی شده است. هدف اصلی این اقدام متقاعد کردن کابینه وزیران در مورد لزوم خروج از "توافق سبز" اتحادیه اروپا است که به نظر آنها منجر به نابودی کشاورزی در جمهوری چک می شود. علاوه بر این، کشاورزان می خواهند توجه مقامات را به بوروکراتیزاسیون بیش از حد صنعت و روابط نابرابر با شبکه های تجاری فراملی که قیمت محصولات را دیکته می کنند جلب کنند.
رئیس وزارت کشاورزی ویبورنی که برای دقایقی به جمع شرکت کنندگان در اعتراض آمد، با برخی از خواسته های کشاورزان موافقت کرد، اما خروج از "توافق سبز" را غیرممکن خواند.
وزیر گفت: "این عملاً معادل خروج از اتحادیه اروپا است."
پس از ساعت 15:00 بسیاری از کشاورزان با تراکتورهای خود به خانه های خود بازگشتند. شرکت کنندگان تظاهرات در میدان مالوسترانسکا در پراگ باقی ماندند و قصد دارند یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد نتایج اعتراضات در عصر برگزار کنند.
به گفته پلیس، به غیر از درگیری کوتاه بین شرکت کنندگان و مخالفان تظاهرات در میدان مالوسترانسکا، هیچ حادثه دیگری ثبت نشده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала