اهم اظهارات لاوروف در دیدار با همتای کوبایی خود + تصاویر

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел Кубы Бруно Родригес и министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время встречи в резиденции Лагито
Министр иностранных дел Кубы Бруно Родригес и министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время встречи в резиденции Лагито - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2024
اشتراک
عصر دوشنبه وزرای خارجه روسیه و کوبا دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف در نخستین روز از تور آمریکای لاتین خود با حضور در هاوانا پایتخت کوبا در کنفرانس مطبوعاتی با برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا شرکت کرد.
وزیر خارجه روسیه در این دیدار گفت: "در مورد پروازها، همانطور که من متوجه شدم، اکنون خطوط هوایی Rossiya و Nordwind به طور منظم به اینجا پرواز می کنند. Rossiya در پروازهای معمولی، Nordwind در پروازهای چارتر، مجموعا 10 یا 11 پرواز در هفته."
وی افزود: "اگر تقاضا برای خدمات گردشگری کوبا وجود داشته باشد، فکر می کنم موضوع پروازهای اضافی حل خواهد شد."
لاوروف با اشاره به وام های تخصصی یافته به کوبا از سوی روسیه گفت: "در مورد سوخت نیز امسال دو وام ویژه ارائه شد. یکی قبلاً تکمیل شده است - تحویل نفت و فرآورده های نفتی و همچنین مواد غذایی انجام شده است. وام دوم هم اکنون صادر شده است، عرضه نفت و فرآورده های نفتی ادامه دارد."
لاوروف همچنین خاطرنشان کرد: "پیش از پایان نیمه اول سال 2024، نشست کمیسیون بین دولتی روسیه و کوبا برگزار می شود که در آن طرفین همکاری در زمینه منابع انرژی را نیز بررسی خواهند کرد."
لاوروف همچنین درباره سخنان رئیس جمهور برزیل که عملیات اسرائیل در غزه را به هولوکاست تشبیه کرد گفت: "هرکسی حق دارد واکنش نشان دهد."
وی افزود: "من برای کشورهای دیگر پاسخگو نیستم. ما به نظر رهبر هر کشوری احترام می گذاریم و از این واقعیت پیروی می کنیم که هرکسی حق دارد عکس العمل خود را داشته باشد. ما به این سخنرانی رئیس جمهور لولا واکنشی نشان ندادیم، اما می بینیم که چگونه، صرف نظر از اینکه این وضعیت را با چیز دیگری مقایسه کنیم یا نه، می بینیم که چگونه هزاران انسان بی گناه در رنج هستند. به هر حال، این یک نوع حساب انتزاعی نیست، اما در تقریباً پنج ماه از عملیات در نوار غزه، غیرنظامیان بیشتر، کودکان بیشتر، زنان بیشتری نسبت به کل دوره عملیات نظامی ویژه روسیه کشته شدند، حتی در دوره از سال 2014 پس از کودتا در اوکراین".
وزیر خارجه روسیه در مورد بسته سیزدهم تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه نیز اضافه کرد: "در مورد آنچه اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی و انجام است، من چیزی در مورد آن فکر نمی کنم. ما مدتهاست که دیگر از اینکه اتحادیه اروپا زندگی خودش را می کند تعجب نمی کنیم. او به رفاه شهروندان کشورهای خود اهمیت نمی دهد، بلکه به فکر همگام شدن با ایالات متحده در هیستری ضد روسی است. خوب، اکنون، با قضاوت بر اساس چگونگی پیشرفت اوضاع، ایالات متحده در این کارزار روس هراسی، اولویت خود را به اتحادیه اروپا از دست می دهد."
سرگئی لاوروف همچنین ذر خصوص تعاملات کوبا با بریکس گفت، طرف روسی در طول سال ریاست خود از منافع کوبا در تعامل با بریکس حمایت خواهد کرد.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: "ما به علاقه مستمر و حتی فزاینده دوستان کوبایی به تعامل با بریکس اشاره کرده ایم. روسیه به عنوان کشوری که امسال ریاست این انجمن را برعهده دارد، از این نگرش حمایت خواهد کرد." .
لاوروف همچنین ابراز اطمینان کرد که سایر اعضای بریکس "نگرش مثبتی نسبت به درخواست کوبا برای کسب جایگاه در این انجمن خواهند داشت."
تور آمریکای لاتین لاوروف روز دوشنبه با سفر به هاوانا آغاز شد، وزیر خارجه روسیه از 19 تا 22 فوریه همچنین از ونزوئلا و برزیل بازدید خواهد کرد و در آنجا در نشست وزرای خارجه کشورهای گروه 20 شرکت خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала