- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

آزادی آودیوکا- زنگ خطر حمله به "قلب اوکراین"

© Photo / People's Militia of the Donetsk People's Republic/Telegramنیروهای روسیه در آودیوکا
نیروهای روسیه در آودیوکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2024
اشتراک
از دست دادن آودیوکا به این معنی است که انجام عملیات نظامی هم در دونباس و هم در نزدیکی شبه جزیره کریمه برای نیروهای مسلح اوکراین دشوارتر می شود.
به گزارش اسپوتنیک، سدریک لیتون، سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی ایالات متحده در گفتگویی با "سی ان ان"، اظهار داشت که تصرف آودیوکا به ارتش روسیه این فرصت را می دهد تا به عمق دفاع اوکراین حمله کند.
این افسر گفت: "روس‌ها این شهر را تصرف کرده‌اند و اکنون، در تئوری، می‌توانند پیشروی خود به قلب اوکراین را ادامه بدهند".
به گفته لیتون، از دست دادن آودیوکا به این معنی است که انجام عملیات نظامی هم در دونباس و هم در نزدیکی شبه جزیره کریمه برای نیروهای مسلح اوکراین دشوارتر می شود.
به گفته وزارت دفاع روسیه، در حال حاضر اقداماتی برای پاکسازی نهایی شهر از وجود شبه نظامیان و مسدود کردن فعالیت واحدهای اوکراینی که شهر را ترک کرده و در کارخانه کک-شیمیایی آودیوکا مستقر شده‌اند، در حال انجام است. آزادسازی آودیوکا امکان دور کردن خط مقدم از دونتسک را فراهم کرد و از این طریق به طور قابل توجهی از آن در برابر حملات تروریستی رژیم جنایتکار کی‌یف محافظت خواهد کرد.
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2024
مسکو: تفسیر آمریکایی از آزادی، دست نئونازیسم را باز گذاشته است
آودیوکا حومه شمالی دونتسک است که از آغاز عملیات ویژه، مبارزه برای کنترل آن ادامه دارد. نیروهای مسلح اوکراین به طور منظم از آنجا پایتخت جمهوری خلق دونتسک و دیگر شهرک های دونباس را گلوله باران می کردند.
گفتنی است، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کرملین پس از شنیدن گزارش سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه درباره تصرف آودیوکا این موفقیت و پیروزی مهم را به ارتش روسیه تبریک گفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала