ارتش آمریکا از شناسایی یک "شناور زیر دریایی" از حوثی ها خبر داد

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisخنثی شدن حمله جدید حوثی ها به عربستان
خنثی شدن حمله جدید حوثی ها به عربستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2024
اشتراک
ارتش آمریکا اعلام کرد، برای نخستین بار یک پهپاد زیر دریایی از حوثی ها شناسایی و منهدم کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، در پیام منتشره ارتش آمریکا آمده است: "فرماندهی مرکزی در 17 فوریه پنج حمله را علیه سه موشک کروز ضد کشتی متحرک، یک زیردریایی بدون سرنشین و یک شناور سطحی بدون سرنشین در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن با موفقیت انجام داد."
آنها افزودند که این اولین مورد ثبت شده است که حوثی ها یک شناور بدون سرنشین زیر آب را کشف کردند.
ایالات متحده و بریتانیا از اواسط ژانویه حملاتی را به اهداف حوثی انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی کشتیرانی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای عالی ترین شورای سیاسی انصارالله، این حملات را یک وحشی گری تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.
جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، قبلاً در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده و از سایر کشورها خواسته است که خدمه خود را از آنها فراخوانده و به آنها نزدیک نشوند. تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف کنند.
حوثی ها قبلا گفته بودند که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینیان در نوار غزه است، آنها استدلال کرده اند که در آزادی کشتیرانی در منطقه دخالت نمی کنند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала