اوکراین نشست "فرمول صلح" را به تعویق می اندازد

© AP Photo / Michael ProbstМесто проведения Мюнхенской конференции по безопасности 2023
Место проведения Мюнхенской конференции по безопасности 2023 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2024
اشتراک
رسانه: چین قصد ندارد در نشست "فرمول صلح" اوکراین شرکت کند.
به گزارش اسپوتنیک، چین و سایر کشورهای غیر غربی تمایلی به شرکت در نشست بعدی سران درباره "فرمول صلح" پیشنهادی کی یف ندارند، به همین دلیل است که احتمالاً این رویداد باید به تعویق بیفتد.
به گفته بلومبرگ، دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین به دنبال دیدار با وانگ یی همتای چینی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ است تا پکن را متقاعد کند تا در نشستی در سطح بالا شرکت کند تا درباره چگونگی پایان دادن به درگیری با روسیه گفتگو کند. اوکراین اصرار دارد که این نشست در ماه آینده برگزار می‌شود، اگرچه به دلیل عدم تعامل رهبران جهان، احتمالاً تاریخ آن به آوریل یا مه به تعویق خواهد افتاد.
لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2024
لاوروف فرمول صلح زلنسکی را "اولتیماتوم به روسیه" خواند
گفتنی است که سوئیس آمادگی دارد محل برگزاری اجلاس را فراهم کند و با دیپلمات های چین و دیگر کشورها از جمله برزیل، آفریقای جنوبی و هند تماس گرفته است تا میزان علاقه آنها را بسنجد.
بلومبرگ نوشت: اما وانگ (یی)، وزیر امور خارجه چین، بدون ذکر دلیل گفت که در حال حاضر شرایط برای مذاکرات صلح مناسب نیست. وی در کنفرانس مونیخ گفت که چین کارهای سازنده زیادی انجام داده است و ما همچنان به ایفای نقش مثبت در این امر ادامه خواهیم داد. وی در پایان افزود که پکن مسئول حل بحران نیست.
علاوه بر این، به گفته این آژانس خبری، چین و چندین کشور دیگر بر حضور نمایندگان روسیه بر سر میز مذاکره اصرار دارند و اوکراین تاکنون این پیشنهاد را رد کرده است، به این امید که اول از همه، حمایت بیشتری از "فرمول صلح" خود کسب کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала