- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره آزادسازی آودیوکا + ویدئو

© Sputnik / Natalia SeliverstovaЗдание министерства обороны РФ в Москве
Здание министерства обороны РФ в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2024
اشتراک
وزارت دفاع روسیه از تسلط کامل نیروهای خود بر شهر آودیوکا دونتسک خبر داد.
وزارت دفاع روسی در بیانیه‌ای اعلام داشت: امروز در کرملین، سرگئی شایگو، وزیر دفاع فدراسیون روسیه به فرماندهی کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در مورد تحت کنترل کامل قرار گرفتن شهر آودیوکا دونتسک توسط گروه مرکزی نیروهای روسیه تحت فرماندهی سرهنگ ژنرال آندری موردویچف گزارش داد. این شهر گره دفاعی قدرتمند نیروهای مسلح اوکراین بود.
در ادامه ایبن بیانیه آمده است: در نتیجه مساحت ۳۱.۷۵ کیلومتر مربع از چنگ ملی‌گرایان اوکراینی آزاد شد. تلفات دشمن در نبردهای آودیوکا در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۵۰۰ پرسنل نظامی بوده است. وزارت دفاع روسیه افزود: زیر آتش مستمر نیروهای روسی، تنها گروه‌های پراکنده انفرادی از شبه نظامیان اوکراینی موفق شدند با رها کردن سلاح‌ها و تجهیزات نظامی خود، آودیوکا را با عجله ترک کنند.
این وزارتخانه تصریح کرد: در حال حاضر اقداماتی برای پاکسازی نهایی شهر از وجود شبه نظامیان و مسدود کردن فعالیت واحدهای اوکراینی که شهر را ترک کرده و در کارخانه کک-شیمیایی آودیوکا مستقر شده‌اند، در حال انجام است. آزادسازی آودیوکا امکان دور کردن خط مقدم از دونتسک را فراهم کرد و از این طریق به طور قابل توجهی از آن در برابر حملات تروریستی رژیم جنایتکار کی‌یف محافظت خواهد کرد.
در ادامه بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: اطلاعات در خصوص پیشروی نیروهای ما تا زمانی که دشمن به طور کامل شکست نخورد و شهر تحت سیطره قرار گرفت، علنی نگردید. اعضای گروه نیروهای "مرکزی" به اقدامات تهاجمی برای آزادسازی بیشتر جمهوری خلق دونتسک از دست ملی‌گرایان اوکراینی ادامه می‌دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала