توصیه مجارستان به آمریکا: در مورد الحاق سوئد به ناتو به مجارستان فشار نیاورید

© AFP 2023 / Attila Kisbenedekپیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان
پیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2024
اشتراک
پیتر سیارتو به ایالات متحده توصیه کرد که در مورد الحاق سوئد به ناتو بر مجارستان فشار نیاورد.
به گزارش اسپوتنیک، پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان گفت که سناتورهای آمریکایی نباید سعی کنند در موضوع الحاق سوئد به ناتو به بوداپست فشار بیاورند، زیرا مجارستان یک کشور مستقل است و نمایندگان آن تحت تأثیر هیئت های خارجی تصمیمات مهمی نمی گیرند.
سفارت آمریکا در بوداپست روز جمعه اعلام کرد که هیئتی از کنگره آمریکا روز یکشنبه به بوداپست سفر خواهد کرد تا درباره "مسائل استراتژیک" بین ناتو و مجارستان گفتگو کند.
Флаг Венгрии и флаг Европейского Союза на финансовом здании в Будапеште, Венгрия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2024
مجارستان رأی گیری در مورد الحاق سوئد به ناتو را به تعویق انداخت
سیارتو در یک کنفرانس مطبوعاتی که در فیس بوک* پخش شد، گفت: اگر آنها با این هدف می آیند که به ما بگویند چگونه زندگی کنیم و چه تصمیماتی ارزش گرفتن دارد، پس انجام این کار را توصیه نمی کنم، زیرا قطعاً همانطور که می گویند یک مأموریت شکست خورده است، بنابراین توصیه نمی شود.
وی تاکید کرد: تلاش برای اعمال فشار بر مجارستان فایده ای ندارد، زیرا ما کشوری مستقل هستیم و معتقدیم که یک کشور مستقل نباید به دیگری فشار بیاورد، صحبت به ویژه در مورد متحدان است.
رئیس وزارت خارجه مجارستان همچنین با اشاره به اینکه نمی داند نمایندگان کنگره با اعضای دولت مجارستان دیدار خواهند کرد یا خیر، یادآور شد که شرکای آنها نمایندگان پارلمان مجارستان هستند.
پیشتر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفته بود که صبر آمریکا نامحدود نیست و واشنگتن از مجارستان انتظار دارد که عضویت سوئد در ناتو را در اسرع وقت تایید کند. پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان، گفت که مجارستان کشوری مستقل است و به دستورالعمل های آمریکا در این زمینه اهمیتی نمی دهد.
ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، کریسترسسون، همتای سوئدی خود را در پایان ژانویه به مجارستان دعوت کرد تا درباره پذیرش سوئد در ناتو گفتگو کند. وزیر امور خارجه مجارستان، پیتر سیارتو ابراز امیدواری کرد که سفر کریسترسون به این کشور به "اعتمادسازی" بین پارلمان مجارستان و مقامات سوئد کمک کند و به تصویب درخواست سوئد در ناتو منجر شود. به گفته وی، اگر نخست وزیر سوئد قبل از تصویب به مجارستان سفر کند، صحیح تر خواهد بود، اگرچه فقط به این دلیل وی ترکیه نیز بازدید کرد.
* فیسبوک در روسیه به عنوان یک شبکه اجتماعی افراطی شناخته شده است و استفاده از آن در این کشور ممنوع می باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала