پرواز موشک حامل فضاپیمای روسیه به فضا + ویدئو

© Sputnik / Press Service of Roscosmos /  مراجعه به بانک تصاویر پرواز موشک حامل فضاپیمای روسیه به فضا
پرواز موشک حامل فضاپیمای روسیه به فضا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2024
اشتراک
موشک سایوز Soyuz-2.1a با فضاپیمای "پروگرس ام اس ـ 26" که بیش از 2.5 تن محموله بار را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رساند، از پایگاه فضایی بایکونور پرواز کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این پرواز توسط شرکت دولتی فضایی Roscosmosروسیه پخش می شود.
موشک 9 دقیقه پس از پرتاب، فضا پیما را در مدار پایین زمین قرار می دهد، فضا پیما از مرحله سوم موشک جدا می شود و پرواز مستقل خود را به ایستگاه آغاز می کند.
فضا پیمای باری جدید طبق طرح دو روزه سنتی پرواز خواهد کرد؛ طبق برنامه، انتظار می رود اتصال آن به ایستگاه فضایی بین‌المللی در 17 فوریه ساعت 9 و 32 دقیقه به وقت تهران انجام شود. قرار است فضا پیما در مجموع 180 روز در فضا "کار" کند.
"پروگرس ام اس ـ 26" در ماژول خدماتی "زوزدا" در بخش روسی ایستگاه پهلو می گیرد. نقطه پهلوگیری برای آن توسط فضاپیمای "پروگرس ام اس ـ 24" تخلیه شد که از ایستگاه حرکت کرد و در صبح روز 13 فوریه در منطقه غیرقابل کشتیرانی اقیانوس آرام غرق شد.
این فضا پیما بیش از 2.5 تن محموله شامل تقریباً یک و نیم تن دستگاه و تجهیزات برای سیستم های ایستگاه، بسته هایی برای آزمایش های علمی، پوشاک، مواد غذایی، محصولات پزشکی و بهداشتی برای فضانوردان و 580 کیلوگرم سوخت، 420 کیلوگرم آب آشامیدنی و 40 کیلوگرم نیتروژن برای فضانوردان را به ایستگاه خواهد رساند.
در میان بارها ها مواد مصرفی برای آزمایش علمی جدید "Fullerene" برای رشد کریستال های فولریت در ماژول آزمایشگاهی "نائوکا" - سومین شکل کریستالی کربن، نشان دهنده کلاس جدیدی از نیمه هادی ها است. "پروگرس ام اس ـ 26" همچنین تجهیزاتی را برای آزمایش علمی جدید Orbita-MG برای ایجاد یک سیستم نظارتی که ترک‌ها و سایر نشت‌ها را در محفظه ایستگاه فضایی بین‌المللی شناسایی می‌کند، حمل خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала