ایالات متحده: محموله اسلحه ایران به حوثی ها را در دریای عرب رهگیری کردیم

© AP Photo / Indian Navy Авианосцы и военные корабли участвуют во втором этапе военно-морских учений Малабар в Северном Аравийском море
Авианосцы и военные корабли участвуют во втором этапе военно-морских учений Малабар в Северном Аравийском море - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2024
اشتراک
ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که که یک محموله اسلحه ایران را در دریای عرب که برای حوثی ها ارسال شده بود، رهگیری کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز پنجشنبه در شبکه اجتماعی گزارش داد که ارتش آمریکا که در منطقه خاورمیانه فعالیت می کند یک محموله اسلحه از ایران را که به گفته آنها برای حوثی های یمن ارسال شده بود، مصادره کرده است.
قایق گارد ساحلی ایالات متحده که در منطقه مسئولیت فرماندهی مرکزی ایالات متحده مستقر شده بود، یک کشتی مشکوک را در 28 ژانویه در دریای عرب کشف کرد. این عملیات تنها در حال حاضر به طور رسمی اعلام شد.
دیمیتری پولیانسکی معاون اول سفیر فدراسیون روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2024
نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل: حملات غرب به یمن قوانین بین المللی را نقض می کند
ارتش آمریکا در این کشتی به ویژه اجزایی از موشک های بالستیک میان برد، مواد منفجره، قطعات هواپیماهای بدون سرنشین، تجهیزات ارتباطی و پرتابگرهای موشک هدایت شونده ضد تانک را کشف کرد.
در بیانیه فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمده است که این محموله ناقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بوده و نمونه ای از "فعالیت بدخواهانه ایران" است.
ایران بارها اعلام کرده است که به هیچ گروه منطقه‌ای تسلیحات ارسال نمی کند و آنها را به هیچ وجه تامین مالی نمی‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала