تحلیلگران به آمریکا نسبت به طولانی شدن درگیری در اوکراین هشدار دادند

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است
اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2024
اشتراک
شرکت تحلیلی آمریکایی رند گزارشی منتشر کرد که در آن نسبت به طولانی شدن درگیری در اوکراین و اتخاذ یک خط مشی بیش از حد سخت علیه روسیه پس از پایان جنگ هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، محققان استدلال می‌کنند که شرط‌بندی روی یک درگیری طولانی‌مدت و تشدید آن می‌تواند پیامدهای منفی "بازگشت‌ناپذیر و بلندمدت" برای منافع آمریکا داشته باشد و سیاست‌های جنگ‌طلبانه در اروپا رویارویی جدید با روسیه را بیشتر و نه کمتر محتمل‌تر خواهد کرد.
در این گزارش آمده است: "استفاده از نفوذ آمریکا برای تشویق به پایان جنگ در کوتاه مدت، احتمالاً اوکراین را در موقعیت بهتری برای جلوگیری از تهاجم روسیه در آینده قرار می دهد. ایالات متحده می تواند آتش بس بادوام تری را ترویج کند که خطر وقوع حوادث در امتداد خط درگیری را به سمت جنگ بعدی کاهش دهد."
نویسندگان این گزارش پیشنهاد می کنند که مقامات اوکراینی به جای تلاش برای بازپس گیری مناطق از دست رفته، نیروهای دفاعی خود را تقویت کنند. در این سند آمده است: "این توانایی کی یف را برای آزادسازی سرزمین‌های اشغالی محدود می‌کند، اما تصرف سرزمین‌های جدید را برای روسیه دشوار کرده و توانایی کیف را برای جلوگیری از شروع مجدد جنگ مسکو افزایش می‌دهد".
کارشناسان این شرکت استدلال می‌کنند که درگیری در اوکراین ظاهراً روسیه را از نظر نظامی تضعیف کرده و توانایی بازدارندگی ناتو را نشان داده است، بنابراین ناتو نیازی به افزایش نیروهای خود در اروپا ندارد.
این گزارش می گوید: "بنابراین، بعید به نظر می‌رسد که سیاست‌های سخت‌گیرانه ایالات متحده در شرایط پس از جنگ، مانند تجمع در اروپا، برای بازدارندگی روسیه از حمله فرصت‌طلبانه به یکی از اعضای ناتو ضروری باشد. علاوه بر این، چنین سیاستی می تواند خطرات دیگر درگیری با روسیه را افزایش دهد."
ایلان ماسک، تاجر آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2024
کمک‌های جدید برای اوکراین فایده‌ای ندارد
محققان می گویند که نزدیکی روسیه و چین با سختی بیش از حد از سوی ایالات متحده ممکن است برگشت ناپذیر شود. آنها هشدار می دهند که اختلافات در داخل ناتو بین کشورهای اروپای شرقی و اعضای قدیمی از جمله فرانسه، ایتالیا و آلمان که ممکن است سیاست های جنگ طلبانه در قبال روسیه را "بیش از حد تحریک آمیز" بدانند، افزایش خواهد یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала