کارلسون بایدن را "رئیس‌جمهوری بی‌کفایت" خواند

© AP Photo / Richard Drewتاکر کارلسون، مجری سابق شبکه تلویزیونی آمریکایی فاکس نیوز
تاکر کارلسون،  مجری سابق شبکه تلویزیونی آمریکایی فاکس نیوز  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2024
اشتراک
روزنامه‌نگار آمریکایی، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را یک رهبر بی‌کفایت خطاب کرد، در حالی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را رهبر بسیار توانمند بزرگترین کشور جهان توصیف کرد.
به گزارش اسپوتنیک، تاکر کارلسون در پاسخ به درخواست مقایسه توانایی های مدیریتی روسای جمهور آمریکا و روسیه در اجلاس جهانی دولت در دوبی گفت: "اگر این بوکس بود، پزشکان مبارزه را لغو می کردند. وقتی می بینم رئیس جمهور از هوش رفته است ناراحت می شوم. و اینکه در کشور من صحبت کردن در مورد آن را بسیار بی ادبانه می دانند. و شما تعجب می کنید که چگونه کار به جایی رسیده است که یک رئیس جمهور ناتوان وجود دارد. این یک مشاهدات سیاسی نیست، این یک واقعیت است که مبنای شواهدی دارد. و شگفت انگیزترین چیز برای من، در هشت روزی که در مسکو گذراندم، فقط رهبر کشور نیست، که البته چشمگیر است، این بزرگترین قلمرو در جهان است، از نظر زبانی، فرهنگی، مذهبی بسیار متنوع است. خواه ناخواه اداره کشوری به این شکل برای 24 سال سخت است. یک فرد ناتوان نمی تواند این کار را انجام دهد، اما او بسیار تواناست و شما این را می دانید."
تاکر همچنین خاطرنشان کرد که دولت فعلی ایالات متحده "بدیهی است که ناتوان است".
کارلسون همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد آنکه آیا پوتین مایل به سازش است یا خیر، گفت: "البته".
این روزنامه نگار خاطرنشان کرد که کار رهبران هر کشوری آنها را مجبور به یافتن مصالحه می کند. کارلسون تاکید کرد: "این چیزی است که دیپلماسی نامیده می‌شود و پوتین در میان آنهاست."
پیش از این، رابرت هوهر، دادستان ویژه، تحقیقاتی را درباره ذخیره سازی نامناسب بایدن از اسناد طبقه بندی شده تکمیل کرد. او در گزارش خود اشاره کرد که ارزش ندارد پرونده جنایی علیه رئیس جمهور ایالات متحده شروع شود، زیرا در دادگاه در برابر هیئت منصفه ممکن است او به عنوان یک مرد مسن با مشکلات حافظه ظاهر شود. در این سند آمده است که در طول ارتباط با تیم دادستان ویژه، بایدن مشکلات حافظه ای از خود نشان داد، وی نمی توانست به طور دقیق تاریخ شروع و پایان کار خود به عنوان معاون رئیس جمهور را مشخص کند، یا تاریخ مرگ پسرش بو را نام برد.
پیش از این، نتایج یک نظرسنجی که توسط ABC News در ارتباط با Ipsos انجام شد، نشان داد که بیش از 80 درصد آمریکایی‌ها معتقدند که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای یک دوره ریاست‌جمهوری دیگر خیلی پیر است.
جو بایدن مسن‌ترین رئیس‌جمهور ایالات متحده در تاریخ است و لغزش‌ها و اشتباهات مکرر او در انظار عمومی هدف انتقادهای تند اصلی‌ترین مخالف سیاسی او، دونالد ترامپ جمهوری‌خواه قرار گرفته است. با این حال، حتی در میان دموکرات‌ها، تعدادی از سیاستمداران برجسته بارها از بایدن خواسته‌اند که از شرکت در مبارزات انتخاباتی خودداری کند و دلیل آن سن بالای این سیاستمدار عنوان شده است.
در شب 9 فوریه به وقت مسکو، روزنامه نگار آمریکایی مصاحبه ای با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را در وب سایت خود منتشر کرد و سپس آن را در شبکه اجتماعی X و یوتیوب منتشر کرد. از زمان انتشار، این ویدیو بیش از 196 میلیون بازدید در X و بیش از 14.8 میلیون در YouTube داشته است. این مصاحبه همچنین در وب سایت کرملین منتشر شد.
پوتین در مصاحبه با کارلسون به تفصیل توضیح داد که مسکو قصد ندارد به کشورهای ناتو حمله کند، به ویژه، روسیه قصد حمله به لهستان، لتونی یا سایر کشورهای بالتیک را ندارد و در جامعه غربی، سیاستمداران مرتباً مردم خود را از روسیه می ترسانند در حالی که سعی در منحرف کردن توجه از مشکلات داخلی دارند. رهبر روسیه همچنین خاطرنشان کرد: کشورهای غربی درک کرده‌اند که شکست راهبردی روسیه در مناقشه با اوکراین غیرممکن است، بنابراین اگر چنین تفاهمی دارند، باید به گام‌های بعدی خود فکر کنند و روسیه آماده گفت‌وگو باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала