حوثی ها: حملات یک ماه اخیر آمریکا "کورکورانه و بی هدف" بوده است

© Sputnikعربستان به حوثی ها پیشنهاد کرد به ازای دریافت پول مبارزه خود را متوقف کنند
عربستان به حوثی ها پیشنهاد کرد به ازای دریافت پول مبارزه خود را متوقف کنند   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2024
اشتراک
یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش شیعه انصارالله (حوثی‌ها) به اسپوتنیک گفت، ایالات متحده مناطق خالی و اردوگاه‌های نظامی تخلیه‌شده را در یمن بمباران می‌کند و جهان را فریب می‌دهد که به نیروهای مسلح یمن آسیب وارد می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه دقیقا یک ماه از آغاز حملات آمریکا و انگلیس به مواضع انصارالله یمن در تلاش برای جلوگیری از حمله آنها به کشتی هایی که به بنادر اسرائیل یا مرتبط با آن در دریای سرخ می روند، می گذرد.
خزام اسد گفت: "آمریکا و انگلیس با ادعای اصابت رادارها، سایت های پرتاب هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های بالستیک، حملات تهاجمی خود به یمن را "تبلیغ" می کنند، اما در واقع با این مزخرفات خود را در معرض دید جهانیان قرار داده و ضعف خود را نشان می دهند. بیشتر مناطق مورد حمله یا زمین های خالی یا اردوگاه های نظامی سابق هستند که تخلیه شده و طی 9 سال گذشته بارها توسط ائتلاف عربی به رهبری ایالات متحده گلوله باران شده اند."
وی خاطرنشان کرد: "حملات آمریکا و انگلیس از ناوها و هواپیماهای جنگی به یمن هیچ تاثیری بر وضعیت نیروهای مسلح این کشور نداشته است."
وی افزود: "این حملات بر آمادگی رزمی، روحیه نظامیان، تاکتیک و استراتژی انجام عملیات نظامی و همچنین بر استراتژی رهبری ما، موضع مردم و نیروهای مسلح یمن در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تأثیری نداشته است."
به گفته وی در نتیجه تجاوزات غرب، یمنی ها برعکس، برای ادامه روند حمایت از نوار غزه و مقاومت در برابر حملات آمریکا و انگلیس، بیشتر حول رهبری و ارتش تجمع کرده اند. وی خاطرنشان کرد: "از ابتدای بمباران یمن، تعداد عملیات نیروهای دریایی یمن در دریای سرخ و تنگه باب المندب تنها افزایش یافته است."
اسد افزود: "در مورد عملیات تهاجمی نیروهای دریایی ما، به ویژه پس از گنجاندن ناوهای آمریکایی و انگلیسی به همراه شناورهای اسرائیلی در تیررس اهداف برای حملات تلافی جویانه جمهوری یمن، آنها افزایش یافته اند".
وی خاطرنشان کرد که نیروهای مسلح آنها تهدیدی برای کشتی‌های بین‌المللی در دریای سرخ و عرب نیست، محدودیت‌ها فقط برای کشتی‌هایی اعمال می‌شود که عازم بنادر "کشور قاتل کودکان" هستند. با این حال، به گفته حوثی‌ها، تهدید واقعی برای کشتیرانی "تشدید تنش به رهبری ایالات متحده در دریای سرخ و خلیج عدن، تلاش برای نظامی کردن مسیرهای کشتیرانی جهانی، و ایجاد وحشت و ارعاب شرکت‌های کشتیرانی است".
ایالات متحده و بریتانیا از اواسط ژانویه حملاتی را به اهداف حوثی ها انجام می دهند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی کشتیرانی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای عالی ترین شورای سیاسی انصارالله، این حملات را یک وحشی گری تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала