مصر ممکن است توافقنامه کمپ دیوید با اسرائیل را تعلیق کند

مصر
مصر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2024
اشتراک
با اعلام آسوشیتدپرس به نقل از مقامات مصری، مصر تهدید کرده است که در صورت اعزام نیروهای اسرائیلی به شهر رفح در نوار غزه، توافقنامه کمپ دیوید با اسرائیل را تعلیق خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این روزنامه جروزالم پست گزارش داده بود که یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرده بود که هدف بعدی نظامیان اسرائیلی شهر رفح در مرز غزه و مصر خواهد بود. تاکنون، ارتش از استفاده از نیروهای زمینی در رفح برای جلوگیری از خشم مقامات مصری اجتناب کرده است. روز جمعه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل به ارتش و وزارت دفاع دستور داد تا طرحی را برای تخلیه غیرنظامیان از شهر رفح در جنوب نوار غزه ارائه کنند، جایی که ارتش تخمین می زند که چهار گردان حماس باقی مانده است. همانطور که وزارت خارجه عربستان پیشتر اعلام کرده بود، ریاض خواستار تشکیل شورای امنیت سازمان ملل به دلیل عملیات احتمالی نظامی اسرائیل در شهر رفح است.
در مطلب آسوشیتدپرس آمده است: "تهدید به تعلیق توافقنامه کمپ دیوید پس از آن مطرح شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، گفت که اعزام نیرو به رفح برای پیروزی در جنگ علیه حماس ضروری است."
همانطور که این خبرگزاری خاطرنشان می کند، درگیری در این شهر همچنین می تواند به بسته شدن مسیر اصلی برای رساندن کمک به این منطقه منجر شود.
در سال 1979، مصر و اسرائیل معاهده صلحی را تحت حمایت ایالات متحده امضا کردند. این فرآیند توافقنامه کمپ دیوید نام داشت. براساس این توافق، مصر شبه جزیره سینا را که در سال 1967 توسط اسرائیل اشغال شده بود، پس گرفت. پس از انعقاد پیمان صلح، طرفین روابط دیپلماتیک برقرار کردند. بر اساس توافقنامه کمپ دیوید، مصر می تواند یک گروه نظامی محدود را در مرز با اسرائیل حفظ کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала