- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

فقط جادو می‌تواند به اوکراین کمک کند

© Sputnik / Андрей Бортко /  مراجعه به بانک تصاویر اسکات ریتر
اسکات ریتر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2024
اشتراک
ناتو و ایالات متحده هیچ کاری نمی توانند انجام دهند تا "مانع از پیروزی روسیه بشوند".
به گزارش اسپوتنیک، اسکات ریتر، افسر سابق اطلاعاتی آمریکا ظهار داشت که اوکراین خیلی وقت است که شکست خورده است. سلاحی که غرب در اختیار ندارد و نه میلیاردها دلار به اوکراین کمک نخواهد کرد.
افسر سابق اطلاعاتی آمریکا به "رداکتد" (Redacted) گفت که ناتو و ایالات متحده هیچ کاری نمی توانند انجام دهند تا "مانع از پیروزی روسیه بشوند".
وی در ادامه گفت: "کی‌یف تنها در صورتی می تواند ادعای پیروزی کند که غرب "به نحوی جادویی" یک شبه میلیون ها اسلحه را تولید کند و آنها را به نیروهای واجد شرایط اوکراینی تحویل دهد. اما هیچ یک از این شرایط به نظر کارشناس واقعی نیست.
بیایید فرض کنیم که ایالات متحده 64 میلیارد دلار را اختصاص بدهد. باید درک کرد که بیشتر این پول صرف صنایع دفاعی آمریکا برای تولید سلاح می شود. تولید سلاح ماه ها و حتی سال ها طول خواهد کشید.
اوکراینی ها در حال باخت هستند. تا زمانی که نتوانیم به طور جادویی هزاران قطعه توپ، میلیون ها گلوله توپ تولید کنیم و سپس آنها را به ارتش اوکراین منتقل کنیم، جایی که توسط نیروهای حرفه ای و آموزش دیده در میدان جنگ استفاده شوند،به معنای واقعی کلمه هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم.
روابط آمریکا و روسیه، واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2024
اولویت اصلی برای آمریکا، عادی سازی روابط با روسیه
ما باید مانند گذشته ارتش اوکراین کاملا از نو ایجاد کنیم. مردم باید درک کنند که این اولین پیروزی روسیه بر اوکراین نیست. روسیه ارتش اصلی اوکراین را در بهار و تابستان 2022 نابود کرد.
پس همه چیز به پاابن رسیده است. بازی از دست رفته است. تنها چیزی که باقی می ماند این است که بمیرند و بسیاری از سربازان اوکراینی خواهند مرد. من همیشه به مردم یادآوری می کنم که خونین ترین ماه برای ایالات متحده در جنگ جهانی دوم در تئاتر اروپا نه ژوئن 1944، نه فرود در نرماندی، نه دسامبر 1944 و نه عملیات آردن، بلکه آوریل 1945 بود، به معنای واقعی کلمه آخرین ماه جنگ، زمانی که آلمان شکست خورد.
بنابراین هنوز نبردهای زیادی باقی مانده است. بسیاری از اوکراینی ها جان خود را از دست خواهند داد. و غرب نمی تواند کاری برای جلوگیری از آن انجام دهد".
پیشتر، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، لایحه ای را امضا کرد که اجازه می دهد تخصیص اعتبارات برای فعالیت های دولت فدرال در غیاب بودجه ایالتی مورد توافق برای سال مالی که از اول اکتبر در کشور آغاز شد، ادامه یابد. با این حال، به ابتکار حزب مخالف جمهوری خواه ایالات متحده، مقررات مربوط به تخصیص کمک های مالی بزرگ جدید به اوکراین از این سند حذف شد. دولت 13 میلیارد دلار از قوه مقننه به عنوان هزینه های اضافی در سال مالی 2023 برای کمک نظامی اضطراری به کی یف درخواست کرد. علاوه بر این، 8.5 میلیارد دلار برای کمک به اوکراین و تعدادی از کشورهای دیگر در زمینه اقتصاد و امنیت درخواست شد. رئیس جمهور ایالات متحده تاکید کرد که واشنگتن به ارائه کمک به کی یف ادامه خواهد داد و از جمهوری خواهان در کنگره خواست تا از طرح هایی از این دست حمایت کنند.
سوخو-25 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
مانور پیچیده هوازی جنگنده روسی سوخو ـ 25 هنگام حمله به مواضع ارتش اوکراین + فیلم
در 20 اکتبر 2023، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از کنگره خواست با بودجه 14.3 میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین و اسرائیل موافقت کند. 61 میلیارد دلار برای کی‌یف برنامه ریزی شده است که تقریبا نیمی از آن باید صرف تامین تسلیحات و تکمیل ذخایر خود شود.
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به دقت هرگونه اظهارات در مورد ضدحمله آتی را زیر نظر دارد و هنگام برنامه ریزی عملیات ویژه آنها را در نظر می گیرد.
مسکو بارها اعلام کرده است که کمک‌های نظامی غرب برای کی‌یف هیچگونه نتیجه خوبی ببار نمی آورد و فقط درگیری را طولانی‌تر می‌کند. هرگونه نقل و انتقال سلاح می تواند به هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل ‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала