آمریکا جزئیات حمله به کشتی‌های شمال شهر حدیده را عنوان کرد

© Photo / IRNAبمباران یمن
بمباران یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2024
اشتراک
فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد، این کشور روز شنبه حملاتی را در شمال شهر حدیده یمن به شناورهای سطحی بدون سرنشین و همچنین موشک هایی که توسط جنبش انصارالله (حوثی ها) آماده پرتاب بودند، انجام داد.
به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی ایالات متحده روز یکشنبه در پیامی اعلام کرد: "در 10 فوریه، بین ساعت 16:00 تا 17:00، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده با موفقیت حملات خود را علیه دو شناور سطحی بدون سرنشین و سه موشک کروز ضد کشتی متحرک در شمال هدین (یمن) که آماده پرتاب در کشتی های دریای سرخ بودند، انجام دادند".
همانطور که اشاره شد، این اهداف در مناطق تحت کنترل حوثی ها در یمن کشف شد. به گفته سنتکام، آنها تهدیدی فوری برای کشتی های نیروی دریایی ایالات متحده و کشتیرانی تجاری در منطقه به شمار می روند.
جنبش حاکم انصارالله در شمال یمن، که کنترل بسیاری از سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، پیش از این در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده بود و از سایر کشورها خواسته بود که خدمه خود را فراخوانده و در دریا به آنها نزدیک نشوند. تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف کنند.
حوثی‌ها گفته‌اند که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینی‌ها در نوار غزه انجام شده و در آزادی کشتیرانی در منطقه دخالت نمی‌کنند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
ایالات متحده و بریتانیا از اواسط ژانویه حملاتی را به اهداف حوثی انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی کشتیرانی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای عالی ترین شورای سیاسی انصارالله، این حملات را یک وحشی گری تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала