عربستان خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل به دلیل عملیات احتمالی در رفح شد

© Sputnik / Андрей Стенин /  مراجعه به بانک تصاویر گذرگاه رفح- مرز فلسطین و مصر
گذرگاه رفح- مرز فلسطین و مصر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2024
اشتراک
عربستان سعودی به دلیل عملیات نظامی احتمالی اسرائیل در شهر رفح در جنوب نوار غزه، خواستار تشکیل شورای امنیت سازمان ملل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که عربستان سعودی به دلیل عملیات نظامی احتمالی اسرائیل در شهر رفح در جنوب نوار غزه، خواستار تشکیل شورای امنیت سازمان ملل شده است.
پیشتر، جروزالم پست گزارش داده بود که یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گفته بود که هدف بعدی نظامیان اسرائیلی شهر رفح در مرز غزه و مصر خواهد بود. تاکنون، ارتش اسرائیل از استفاده از نیروهای زمینی در رفح برای جلوگیری از خشم مقامات مصری اجتناب کرده است. روز جمعه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به ارتش و وزارت دفاع این کشور دستور داد تا طرحی را برای تخلیه غیرنظامیان از شهر رفح در جنوب نوار غزه ارائه کنند، جایی که ارتش تخمین می زند که چهار گردان حماس باقی مانده است.
آوارگان فلسطینی در رفح  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2024
نتانیاهو به مقامات نظامی اسرائیل دستور داد تا طرحی برای تخلیه غیرنظامیان از شهر رفح تهیه کنند
وزارت خارجه پادشاهی عربستان اعلام کرد: پادشاهی عربستان سعودی نسبت به عواقب خطرناک حمله و حمله به شهر رفح در نوار غزه که آخرین پناهگاه صدها هزار غیرنظامی است که به دلیل تجاوزات وحشیانه اسرائیل مجبور به مهاجرت شده اند، هشدار داد.
وزارت خارجه عربستان بر لزوم تشکیل فوری شورای امنیت سازمان ملل برای جلوگیری از ایجاد فاجعه انسانی توسط اسرائیل تاکید می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала