حملات آمریکا به کشتی های بدون سرنشین در سواحل یمن

© AFP 2023 / KHALED ZIADA picture taken on February 21, 2022 shows fishing boats off a beach on Yemen's Red Sea coast in the Khokha district of the war-ravaged country's western province of Hodeida
A picture taken on February 21, 2022 shows fishing boats off a beach on Yemen's Red Sea coast in the Khokha district of the war-ravaged country's western province of Hodeida - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2024
اشتراک
سنتکام از حملات آمریکا به کشتی‌های بدون سرنشین و موشک ها در دریای سرخ خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) در شبکه اجتماعی ایکس گزارش داد که در 9 فوریه، ایالات متحده به دو کشتی سطحی بدون سرنشین و همچنین موشک هایی که برای شلیک به کشتی ها در دریای سرخ آماده می شدند، حمله کرد.
در صفحه فرماندهی مرکزی ایالات متحده گزارش شده است: 9 فوریه از ساعت 3:00 الی 21:40 نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده حملات دفاعی خود را علیه دو کشتی بدون سرنشین، چهار موشک کروز ضد کشتی و یک موشک کروز زمین پایه انجام دادند که برای پرتاب علیه کشتی ها در دریای سرخ آماده می شدند.
خاطر نشان می شود که این اهداف در مناطق تحت کنترل حوثی ها در یمن مشاهده شدند. به گفته سنتکام، آنها تهدیدی فوری برای کشتی های نیروی دریایی ایالات متحده و کشتیرانی تجاری در منطقه به شمار می روند.
Авиаудары западной коалиции по Йемену  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2024
یمن از حمله آمریکا و انگلیس به استان حدیده خبر داد
جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده و از سایر کشورها خواسته است که خدمه خود را از آنها فراخوانده و به آنها نزدیک نشوند. تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند تردد از طریق دریای سرخ را متوقف کنند.
حوثی ها گفته اند که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینیان در نوار غزه انجام می شود و استدلال می کنند که آنها در آزادی کشتیرانی در منطقه دخالت نمی کنند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
ایالات متحده و بریتانیا از اواسط ژانویه حملاتی را علیه اهداف حوثی انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی کشتیرانی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای عالی ترین شورای سیاسی انصارالله، این حملات را بربریت تروریستی، تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала