وزارت خارجه روسیه: ترکیه و سوریه را به عادی سازی روابط فرا می خوانیم

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2024
اشتراک
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه، ترکیه و سوریه را به تماس برای عادی سازی روابط فرا می خواند.
الکساندر کینشچاک، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که روسیه، ترکیه و سوریه را به تماس به عنوان بخشی از روند عادی سازی روابط بین دو کشور از جمله از طریق نیروهای امنیتی فرا می خواند.
وی گفت: ما همراه با شرکای ایرانی خود، سوری‌ها و ترک‌ها را تشویق می‌کنیم تا به تماس‌ها از طریق بخش‌های سیاست خارجی و نیروهای امنیتی با چشم‌انداز دستیابی به توافق‌هایی جامع که نگرانی‌های هر دو طرف را در نظر بگیرند، ادامه دهند.
به گفته وی، توسعه گفت و گوی سازنده بین کشورهای همسایه به ایجاد شرایط مطلوب برای عادی سازی پایدار اوضاع در سوریه و پیرامون آن کمک خواهد کرد.
مقام ارشد روس از ادامه تماس ها بین سرویس های اطلاعاتی روسیه، سوریه، ترکیه و ایران خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2024
مقام ارشد روس از ادامه تماس ها بین سرویس های اطلاعاتی روسیه، سوریه، ترکیه و ایران خبر داد
در آخر ژانویه، یک منبع در وزارت امور خارجه ترکیه به اسپوتنیک گفت که هنوز هیچ نشستی در سطح عالی در قالب ترکیه، روسیه، سوریه و ایران درباره عادی سازی آنکارا و دمشق برنامه ریزی نشده است.
در ماه مه 2023، نشست وزرای امور خارجه روسیه، ایران، سوریه و ترکیه در مسکو برگزار شد و در پی آن توافقی برای تهیه نقشه راه برای ارتقای روابط بین آنکارا و دمشق حاصل شد. این گفت وگوها برای عادی سازی روابط و حل اختلافات بین دو کشور همسایه که 12 سال است هیچ رابطه ای با یکدیگر نداشته اند، صورت گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала