ارتش اوکراین با کمبود شدید سرباز مواجه است

© Sputnik / Сергей Аверин /  مراجعه به بانک تصاویر تانک منهدم شده اوکراینی
تانک منهدم شده اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2024
اشتراک
ارتش اوکراین با کمبود شدید پیاده نظام مواجه است و سربازانش ارتش از نظر جسمی خسته و روحیه آنها در حال سقوط است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از سربازان و فرماندهان ارتش اوکراین در اینباره می نویسد.
این نشریه به نقل از پرسنل ارتش اوکراین خاطرنشان می سازد : "نیروهای مسلح اوکراین کمبود شدید پیاده نظام را تجربه می‌کنند که منجر به خستگی و افت روحیه در خط مقدم جبهه می‌شود".
نظامیان ارتش اوکراین بر این باور هستند که کمبود پرسنل می تواند اثر زنجیره ای داشته باشد، به ویژه در زمستان که شرایط آب و هوایی سخت است.
این نشریه سخنان یکی از فرماندهان اوکراینی را که خود را سرگئی معرفی کرده نقل می کند که گفت: "این احساس می شود، افراد هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی خسته هستند."
آلکساندر، فرمانده گردان به این نشریه گفت که هیچ کس به ارتش نمی پیوندد زیرا "دولت نمی تواند به آنها توضیح دهد که چرا لازم است به آنجا بروند."
وضعیت بن بست برای اوکراین در جبهه ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2024
وضعیت بن بست برای اوکراین در جبهه ها
همانطور که اشاره شد، کمبود مهمات و سلاح نیز برای سربازان اوکراینی مشکل ساز است. به گفته یکی از فرماندهان، گروهان او فقط ده گلوله برای دو هویتزر دریافت کردند.
لایحه بسیج، که پارلمان اوکراین روز چهارشنبه در اولین قرائت از آن حمایت کرد، برای حل مشکل کمبود افراد در جبهه برای نیروهای مسلح اوکراین در نظر گرفته شده است. این لایحه برخلاف نسخه قبلی، سربازگیری افراد معلول را پیش بینی نمی کند، اما به طور قابل توجهی خود روند پذیرش معلولیت را سخت تر می کند.
بر اساس پیش نویس جدید، مشمولان خدمت سربازی باید ظرف 60 روز پس از اعلام بسیج، برای شفاف سازی اطلاعات ثبت نامی خود در ادارات نظام وظیفه حضور یابند. احضاریه از طریق حساب الکترونیکی سرباز وظیفه قابل ارسال است.
در صورتی که فرد مشمول خدمت سربازی در مدت مقرر در اداره نظام وظیفه حاضر نشود، ممکن است در زمینه حق مسافرت به خارج از کشور و حق رانندگی وسیله نقلیه محدود و حساب های وی مسدود شود. این لایحه اتباع 18 تا 60 سال را موظف می کند در دوران بسیج مدارک ثبت نامی خود را به همراه داشته باشند و به درخواست کارمندان ادارات نظام وظیفه، نیروی انتظامی و مرزبانی ارائه کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала