گوترش: شورای امنیت سازمان ملل به بن بست رسیده است

© AP Photo / John Thysآنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2024
اشتراک
دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که شورای امنیت سازمان ملل به دلیل بدترین شکاف در تاریخ این سازمان به بن بست رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که شورای امنیت سازمان ملل بر سر اختلافات ژئوپلیتیکی به بن بست رسیده است، اختلاف کنونی در شورای امنیت بدترین شکاف در تاریخ این سازمان است.
وی گفت: شورای امنیت سازمان ملل، مجمع اصلی حل و فصل مسائل صلح جهانی، به دلیل اختلافات ژئوپلیتیکی خود را به بن بست رسیده است. این اولین بار نیست که در این شورا اختلاف رخ می دهد. اما این بار بدترین است. اختلاف فعلی عمیق تر و خطرناک تر است.
برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2024
واکنش سازمان ملل به تهدیدهای بایدن علیه کشورهای خاورمیانه
دبیرکل سازمان ملل خاطر نشان کرد: در دوران جنگ سرد، مکانیسم‌هایی وجود داشتند که به مدیریت روابط بین ابرقدرت‌ها کمک می کردند. وی معتقد است که در دنیای چندقطبی امروز، چنین مکانیسم‌هایی وجود ندارد.
وی تاکید کرد: ما نتایج را می بینیم؛ بی قانونی خطرناک و غیرقابل پیش بینی با مصونیت کامل وجود دارد. پس از دهه‌ها خلع سلاح هسته‌ای، دولت‌ها در حال رقابت هستند تا زرادخانه‌های هسته‌ای خود را سریع‌تر، مخفی‌تر و دقیق‌تر کنند. مناطق بالقوه جدید درگیری و تسلیحات فراتر از هر مرزی در حال توسعه هستند و راه های جدیدی برای کشتن یکدیگر و برای بشریت ایجاد می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала