پنتاگون: موشک حوثی ها به کشتی باری در تنگه عدن آسیب وارد کرد

© Sputnik / Alexander Vilfآخرین وضعیت نفتکش حادثه دیده ایرانی در دریای سرخ
آخرین وضعیت نفتکش حادثه دیده ایرانی در دریای سرخ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2024
اشتراک
فرماندهی مرکزی پنتاگون گفت، موشک شلیک شده توسط حوثی‌ها به یک کشتی باری یونانی که با پرچم جزایر مارشال در تنگه عدن حرکت می‌کرد، آسیب جزئی وارد کرد و یک موشک دیگر را ناوشکن آمریکایی ساقط کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه پنتاپون آمده است: "حوثی ها شش موشک ضد کشتی از مناطق تحت کنترل خود در یمن به سمت دریای سرخ و خلیج عدن شلیک کردند."
به گفته پنتاگون، سه موشک به سمت کشتی باری یونانی MV Star Nasia با پرچم جزایر مارشال شلیک شد: یکی در آب سقوط کرد، دیگری در همان نزدیکی منفجر شد و به کشتی آسیب جزئی وارد کرد و سومی توسط یک ناوشکن آمریکایی سرنگون شد.
سه موشک دیگر در نزدیکی کشتی تجاری بریتانیایی ام وی مورنینگ تاید به آب افتاد و خسارت یا تلفاتی گزارش نشد.
جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در دست دارد، قبلاً متعهد شده بود که به هر کشتی مرتبط با اسرائیل حمله کند و از سایر کشورها خواسته بود که خدمه‌های خود را از آنها فراخوانده و در دریا به آنها نزدیک نشوند. تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف کنند.
حوثی ها اقدامات خود را به عنوان کمک به فلسطینیان در نوار غزه توضیح داده و گفتند در آزادی کشتیرانی در منطقه دخالت نمی کنند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر خاورمیانه خواهد شد.
ایالات متحده و بریتانیا از اواسط ژانویه حملاتی را علیه اهداف حوثی انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی کشتیرانی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای عالی ترین شورای سیاسی انصارالله، این حملات را یک وحشی گری تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала