نماینده دائم ایران در سازمان ملل: زبان تهدید علیه ایران کارساز نخواهد بود

© Photo / IRNA امیر سعید ایروانی
 امیر سعید ایروانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2024
اشتراک
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با تاکید براین که زبان تهدید علیه ایران کارساز نخواهد بود، گفت: همیشه کانال‌هایی برای تبادل پیام میان ایران و آمریکا وجود داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، امیر سعید ایروانی در گفت‌وگو با شبکه خبری ان بی سی نیوز گفت که ما هرگز نمی‌خواهیم درگیری‌ها در منطقه سرازیر شود، بلکه می‌خواهیم اوضاع منطقه را آرام نگه داریم و تنش‌ها را کاهش دهیم. اما این مسئله نوعی رابطه یک‌طرفه نیست. طرف مقابل نیز باید اوضاع را کنترل کند؛ تنها تحت چنین شرایطی ممکن است شاهد آرامش در منطقه باشیم.
وی افزود: زبان تهدید علیه ایران کارساز نخواهد بود. تنها زبان همکاری و احترام با ایران جواب می‌دهد. اگر فکر می‌کنید که ایران از تهدیدها می‌ترسد، کاملاً در اشتباه هستید. ایران هشت سال درگیر جنگ بود. ما از جنگ هیچ هراسی نداریم، اما هرگز از آن استقبال نخواهیم کرد.
امیر سعید ایروانی در سازمان ملل در پاسخ به این سوال که آیا ارتباطات پنهانی بین تهران و واشنگتن وجود دارد که به‌طور فعال در جریان است؟ گفت: همیشه کانال‌هایی وجود داشته است، چه از طریق بخش حفاظت منافع ایالات متحده در سفارت سوئیس در تهران و چه از طریق کشورها و افراد میانجی همیشه کانال‌هایی برای تبادل پیام وجود داشته است.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: در زمان دولت کنونی ایالات متحده، گفت‌وگوهای زیادی با آنها داشته‌ایم. به چارچوبی از تفاهم برای آزادی زندانیان، دارایی‌های ما که به‌طور غیرقانونی توسط ایالات متحده در کره جنوبی مسدود شده بود و چگونگی احیای برجام رسیدیم. ما همه آن بحث‌ها را به نتیجه رساندیم و اجرا کردیم. اما متأسفانه ایالات متحده از انجام مستولیت‌های خود در برخی بخش‌ها خودداری کرد. بنابراین، از سرگیری دوباره گفت‌وگوهای شکست‌خورده دشوار است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала