در آمریکا از برتری عظیم روسیه دربهره برداری از منطقه قطب شمال خبر دادند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر منطقه قطب شمال
منطقه قطب شمال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2024
اشتراک
اریک لوسک، یکی از بنیانگذاران شرکت اطلاعاتی و تحلیلی Strider Intelligence اعلام کرد روسیه در اکتشاف و بهره برداری از منطقه قطب شمال احتمالاً ده سال یا بیشتر از ایالات متحده جلوتر است.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را شبکه ان بی سی نیوز منتشر کرده است.
شرکت Strider Intelligence یک شرکت مشاوره آمریکایی است که به تجزیه و تحلیل داده های منابع آزاد درباره چین اشتغال دارد. این شرکت در گزارش جدید خود می نویسد که روسیه همکاری با چین را در زمینه بهربرداری از قطب شمال افزایش داده است، که می تواند پیامدهای مهمی برای امنیت ملی ایالات متحده داشته باشد. اطلاعات این شرکت حاکی از همکاری رو به رشد بین روسیه و چین در مجموعه ای از پروژه ها در قطب شمال و خاور دور، به ویژه در زمینه های گاز مایع ، معدن و زیرساخت ها هستند.
دختران روس با خوراک خوک بریان شده سنتی در مراسم استقبال از کشتی های ناوگان شمالی نیروی دریایی روسیه  در بندر سورومورسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2023
چندرسانه ای
استقبال از کشتی های ناوگان شمالی نیروی دریایی روسیه پس از بازگشت آنها از سفر قطب شمال در تصاویر
اریک لوسک در مصاحبه با شبکه ان بی سی نیوز گفت:"به نظر می رسد که اهمیت قطب شمال برای ایالات متحده به طور مداوم کاهش پیدا کرده است... روسیه احتمالاً ده سال یا بیشتر از ایالات متحده (در اکتشافات قطب شمال) جلوتر است. ما احتمالاً فقط یک کشتی یخ شکن عملیاتی داریم که در دهه 70 میلادی ساخته شده است:.
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرده بود که ناوگان قدرتمند کشتی های یخ شکن یک مزیت رقابتی بزرگ برای روسیه در جهان است. به گفته وی، این فرصت‌های عظیمی را برای توسعه لجستیک، صنعت، ایجاد مشاغل جدید، توسعه جامع شهرها و شهرک‌های قطب شمال، اجرای پروژه‌های واقعاً در سطح جهانی و همکاری بین‌المللی با همه کشورهایی به وجود می آورد که می‌خواهند با روسیه به تعامل بپردازند و آمده چنین همکاری هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала