آزادی 996 زندانی و اعطای عفو مجازات به بیش از 1800 نفر در ایران

© Photo / IRNAآزادی زندانیان در ایران
آزادی زندانیان در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2024
اشتراک
معاون قضائی قوه قضائیه ایران از آزادی 996 نفر زندانی و اعطای عفو مجازات به بیش از 1800 نفر خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، حجت‌الاسلام رحیمی معاون قضائی قوه قضائیه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضائی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی از سوی آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران به مناسبت عید مبعث، سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در این مرحله اسامی 2 هزارو 827 نفر که پرونده آن‌ها در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود و شرایط استحقاق عفو را داشتند، پس از تأیید و ارسال توسط ریاست قوه قضائیه به محضر مقام معظم رهبری، مورد موافقت ایشان قرار گرفت.
وی افزود: از مجموع 2 هزارو 827 نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله 996 نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده افراد باقیمانده مشمول تخفیف مجازات شدند.
حجت‌الاسلام رحیمی در رابطه با محکومان دادگستری‌ها که مشمول عفو رهبر ایران، شده‌اند، گفت: 53 نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آن‌ها اعدام بود که با تخفیف، مجازات آن‌ها به حبس تغییر کرده است.
وی بیان کرد: 21 نفر از افراد مشمول عفو نیز محکومان ماده 20 هستند. محکومان ماده 20 افرادی هستند که شرایط اولیه عفو را نداشته‌اند و رئیس قوه قضائیه راسا عفو آن‌ها را درخواست کرده است. مجازات این محکومان نیز غالباً اعدام بوده است .2 هزار و 380 مورد نیز سایر محکومان دادگستری‌ها بوده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала