منبع: آمریکایی ها از غیرنظامیان سوری به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند

© Photo / IRNAپایگاه آمریکایی "کونیکو" در سوریه
پایگاه آمریکایی کونیکو در سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2024
اشتراک
یک منبع محلی به اسپوتنیک گفت، نیروهای آمریکایی در سوریه از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و در هنگام حملات گروه های مسلح به پایگاه های نظامی آمریکا به روستاهای نزدیک مرز با عراق پناه می برند.
به گزارش اسپوتنیک، این منبع گفت: "هر زمان که نیروهای آمریکایی انتظار حمله به یکی از پایگاه های خود به ویژه خراب الجیر در استان الحسکه را داشته باشند، تقریباً به طور کامل برای چندین ساعت از آنجا عقب نشینی می کنند و تجهیزات و خودروهای زرهی خارج شده را بین ساختمان های مسکونی در روستاهای یوسفیه و سویدیه قرار می دهند. و همچنین در مناطق اطراف در مرز با عراق، جان غیرنظامیان را به خطر می اندازد و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کند."
به گفته وی، حدود 300 نظامی در پایگاه خراب الجیر، که فرودگاه نیز در آن قرار دارد، مستقر هستند. هنگام تخلیه قبل از حملات احتمالی، آنها یک منطقه مسکونی را محاصره کرده و آن را اشغال می کنند و تنها نگهبانان در پایگاه باقی می مانند، زیرا سیستم های دفاع هوایی در آنجا قرار دارند که حمل و نقل آنها دشوار است.
به گفته این منبع، هدف از این اقدامات، "تهمت زدن گروه های مسلح حمله کننده به پایگاه های آمریکایی به کشتن غیرنظامیان و انتشار این اطلاعات" است.
از طریق پایگاه خراب الجیر در نزدیکی مرز با عراق، تمامی تجهیزات در نظر گرفته شده برای نیروهای مسلح آمریکا در سوریه و همچنین کامیون های غلات و مخازن سوخت عبوری از مرز وارد و صادر می شود. قبلاً یک فرودگاه کشاورزی وجود داشت؛ در سال 2016، نیروهای آمریکایی آن را به یک پایگاه هوایی نظامی تبدیل کردند.
از ابتدای تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل، پایگاه های آمریکایی رهبری ائتلاف بین المللی در عراق و همچنین نیروهای آمریکایی در سوریه مرتبا مورد حمله قرار گرفته اند که گروه های شیعه مسلح فعال در عراق مسئولیت آن را بر عهده می گیرند.
ارتش آمریکا به طور غیرقانونی مناطقی در شرق و شمال شرق سوریه در استان های دیرالزور، الحسکه و رقه که بزرگترین میادین نفت و گاز سوریه در آن قرار دارد، کنترل می کند. دمشق رسما بارها حضور نیروهای آمریکایی در خاک خود را اشغال و دزدی دریایی دولتی به منظور سرقت آشکار نفت خوانده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала